دستاوردهای بزرگ "شهروند دیپلمات" برای اصفهان/گردشگری بدون تولیدات رسانه ای مفهومی ندارد

شهردار اصفهان گفت: امروز در شهرهای خواهرخوانده اصفهان نمایشگاه‌هایی برای معرفی اصفهان برپا می‌شود بدون آنکه مسئولان شهری در آن حضور داشته باشند، این کار به اندازه دموکراسی شهری ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _دوشنبه ۲۸ تیرماه_ در آئین رونمایی از دستاوردهای اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، اظهار کرد: برای بازاریابی شهری و توسعه اصفهان تلاش‌های زیادی انجام شد به طوری که می‌توانیم بگوییم امروز کارهایی انجام شده که چهار سال پیش رویایی بیش نبود.

وی با بیان اینکه کتاب ۱۰۱ نکته در گردشگری اصفهان کتاب ارزشمندی است، افزود: زمانی که از گردشگری صحبت می‌شود، بیشتر زیرساخت‌های قابل مشاهده برای آن در نظر گرفته می‌شود، در حالی که شهرداری بیش از هزار میلیارد تومان در سالن اجلاس هزینه کرده تا این مکان محور مهمی برای برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی باشد، بنابراین از این طریق شهر برای حضور گردشگران از نقاط مختلف جهان آماده شده است.

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری در دوره پنجم در برابر مخالفت‌ها ایستادگی کرد تا چهارباغ محوری برای آمد و شد مردم شود، هدف از این کار توسعه گردشگری بوده تا هر کسی به ایران می‌آید برای بازدید به اصفهان آمده و از محور گردشگری چهارباغ دیدن کند.

نوروزی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف سرای خیار، موزه فرش شدن حمام شاهزاده‌ها و بازسازی خانه‌های تاریخی با نگاه توسعه گردشگری انجام شده است، افزود: محور نخست حرکت شهرداری در دوره پنجم گردشگری بوده است، اگر کرونا نبود و رفت و آمدهای جهانی رونق می‌یافت، امروز اصفهان می‌توانست در اقتصاد گردشگری حرف اول را بزند.

وی ادامه داد: گاهی کارهای بزرگی انجام می‌شود که اثربخشی کمی دارد، اما گاهی کارهای کوچک با اثر بخشی زیادی محقق می‌شود، آثار و تولیداتی که امروز از آن رونمایی می‌شود اثر بخشی زیادی دارد، زیرا این تولیدات، نرم افزار زیرساخت‌هایی است که برای آن هزینه بسیاری شده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اگر تولیدات رسانه‌ای نباشد، گردشگری مفهوم نخواهد داشت، این آثار وظیفه بازاریابی صنایع دستی، هویت تاریخی، میراث، فرهنگ و تاریخ بشریت اصفهان را بر عهده دارد.

نوروزی افزود: افرادی که این قبیل اقدامات را بیهوده می‌دانند، از دیپلماسی شهری و روابط بین‌الملل فهم دقیق نداشته و نمی‌دانند در دنیای کنونی نمی‌توان بدون ارتباطات فعالیت کرده و خود را محصور به جزیره کوچک کرد، طرح شهروند دیپلمات نیز در راستای توسعه دیپلماسی شهری محقق شد که دستاوردهای بزرگی برای اصفهان به همراه داشته است.

وی ادامه داد: شاید ۱۸ ماه است ارتباط فیزیکی اصفهان با دنیا قطع شده، اما در همین شرایط با توسعه روابط و گفت و گوها از طریق فضای مجازی و مکاتبات به موقع و حضور در صحنه در مواقع لازم کاری انجام دادیم که امروز در فرایبورگ و چین به فکر اصفهان باشند.

شهردار اصفهان گفت: امروز در شهرهای خواهرخوانده اصفهان نمایشگاه‌هایی برای معرفی اصفهان برپا می‌شود بدون آنکه مسئولان شهری در آن حضور داشته باشند، این کار به اندازه دموکراسی شهری ارزشمند است و بخش خصوصی باید با قدرت در آن نقش آفرینی کند.

نوروزی تصریح کرد: مدیریت شهری باید از بخش خصوصی حمایت و زمینه را مساعد کند تا روزی شاهد باشیم که محور اقتصاد شهر اصفهان بر چرخ گردشگری بچرخد.

کد خبر 508308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.