آخرین وضعیت واکسیناسیون پزشکان در مطب‌ها و بخش خصوصی

معاون توسعه منابع و مدیریت نظام پزشکی آخرین وضعیت واکسیناسیون پزشکان در مطب‌ها و بخش خصوصی درمان را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، علی تاجرنیا در نشست خبری امروز سازمان نظام پزشکی، درباره وضعیت واکسیناسیون پزشکان علیه کرونا، اظهار کرد: در بحث واکسیناسیون اعضای نظام پزشکی در بخش خصوصی دو مرحله واکسیناسیون در فاز اول داشتیم؛ افراد بالای ۵۰ سال و افراد زیر ۵۰ سال و با توجه به واکسن موجود تقسیم بندی کردیم. در قسمت اول ۴۵ هزار دوز واکسن اسپوتنیک داشتیم و در مرحله دوم ۱۰۵ هزار دُز واکسن استرازنکا داشتیم و مجموعاً ۱۵۰ هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی شاغل در بخش خصوصی دُز اول را دریافت کردند.

وی افزود: اینها علاوه بر کسانی است که شاغل در بخش دولتی هستند که در شبکه‌های بهداشت واکسن زدند. در ادامه آن بخش از همکاران که به هر دلیلی امکان دریافت واکسن استرازنکا را نداشتند، یک بخشی واکسن سینوفارم دریافت کردند.

وی ادامه داد: تمام کسانی که اسپوتنیک و سینوفارم دریافت کردند دُز دوم هم زدند و واکسیناسیون کامل شده و برای کسانی که استرازنکا تزریق کرده بودند به دلیل فاصله سه ماهه دریافت دوز دوم، در هفته جاری یک پارت ۵۰ هزار دوزی برای تهران و شهرستان داریم و هفته آینده هم به همین صورت و سرانجام آن ۱۰۵ هزار نفری که دوز اول استرازنکا زده بودند واکسیناسیونشان کامل می‌شود.

تاجرنیا گفت: بنابراین در این هفته و هفته آینده واکسیناسیون ۱۵۰ هزار عضو سازمان شاغل در بخش خصوصی کامل می‌شود.

وی افزود: پرسنل مطب‌ها نیز در شهرهای کوچک واکسینه شدند و در شهرهای بزرگ هم بخش زیادی دوز اول را دریافت کردند و چند روز بعد دوز دوم را دریافت می‌کنند.

معاون توسعه منابع و مدیریت نظام پزشکی افزود: در بخش کادر درمان این موضوع توسط شبکه بهداشتی انجام شده اما ثبت نام با نظام پزشکی بوده است. در بخش واکسیناسیون اعضای نظام پزشکی در تهران با مشارکت بیمارستان‌های خصوصی در تهران این کار انجام شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 508301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.