نیازسنجی ساکنان ۹۰ محله شهر گرگان انجام شده است

معاون معماری و شهرسازی شهردار گرگان گفت: از برنامه‌های مهم این دوره مدیریت شهری بررسی نیازمندی‌ها در ۹۰ محله شهر گرگان بوده که اسناد مرتبط با آن تهیه شده و مورد استفاده مدیریت شهری قرار گرفته است.

مجید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توسعه نهادهای مردمی و دفاتر تسهیلگری در برخی محلات به خصوص محلات بافت فرسوده مورد توجه این دوره مدیریت شهری بوده است.

وی افزود: این دفاتر نهادهای واسطی میان دستگاه حاکمیتی و مردم هستند تا مسائل، مشکلات و درخواست‌ها از طریق این دفاتر با زبان فنی‌تر و روش‌های اجرایی‌تر، با هدف جلب مشارکت مردم به شهرداری منتقل شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در این دوره سعی شده تا در بیشتر پروژه‌های بزرگ مقیاس، پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی را تدوین و اعمال کنیم چرا که انجام این فرآیند در سطح محلات شهر ضرورت دارد.

وی با بیان این که نیازسنجی در سطح محلات از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم این دوره مدیریت شهری بررسی نیازمندی‌ها در ۹۰ محله شهر گرگان بوده که اسناد مرتبط با آن تهیه شده و مورد استفاده مدیریت شهری قرار گرفته است.

طاهری با اشاره به ظرفیت شهر گرگان در حوزه توسعه سرمایه‌های عمومی شهر گفت: این سرمایه‌های عمومی خصوصاً در بحث فضای سبز عمودی باید در گرگان و بناهای آن مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و این شهر ظرفیت بهتری در این حوزه دارد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار گرگان اضافه کرد: با توسعه فضاهای سبز عمودی، در صورت نبود شرایط برای استفاده از فضاهای سبز عمومی در سطح شهر، این امکان برای شهروندان هست که از مواهب چنین فضاهایی در بالکن‌ها، تراس‌ها و روف گاردن‌ها بهره مند شوند و نیاز است در این راستا ضوابط تشویقی برای سازندگان بناها اتخاذ شود.

کد خبر 508293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.