مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از دهه ولایت / گل آرایی و نورپردازی ویژه در شهر

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از آمادگی کامل مدیریت شهری برای آراستگی، فضا آرایی، نورپردازی و خدمت‌رسانی ویژه به زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(ع)، در کلانشهر مشهد همزمان با دهه پر خیر و برکت ولایت خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن دهه ولایت و هماهنگی‌های صورت گرفته بین واحدهای مختلف مدیریت شهری، اقدامات گوناگونی در زمینه فضا آرایی شهر، خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران و استقبال از این دهه پر برکت پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در زمینه گل آرایی، گلکاری و زیباسازی فضای سبز شهری بیش از ۵۰۰ هزار بوته گل فصلی تابستانه در سطح مناطق ۱۳ گانه توزیع شده است و در این ایام، پنج المان ویژه گل نوشته در میادین شریعتی، بسیج، فلسطین، بیت‌المقدس و غدیر جانمایی می‌شود همچنین مقرر شده تا ۱۰ المان گل مناسبتی نیز در عرصه میدان شهدا، لچکی های میدان شهدا و میادین شریعتی، توحید و جانباز نصب شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: علاوه بر موارد یاد شده، بیش از ۳۰۰ متر مربع از فلاورباکس های سطح شهر تعویض و واکاری شده است و ۱۰ المان نوشتاری نیز در میادین بسیج، امام خمینی، فرودگاه، فردوسی، لچکیهای میدان جانباز و آیلند میانی بلوار احمدآباد در میان فضای سبز این نقاط نصب می‌شود.

وی گفت: در حوزه آذین‌بندی و نورپردازی شهری نیز اقدامات مختلفی نظیر اکران ۳۴ المان شمسه ویژه تبریک دهه ولایت، آذین بندی ویژه میدان فجر و میدان امام علی، تعویض ۱۲۵۷ پرچم روی عرشه پل‌ها و میادین، اکران تبریک دهه ولایت با استفاده از ۱۵۰ المان نوری خورشیدی، اکران ۴۰ عدد المان نوری "یا علی(ع) " در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی و اکران ویژه تبریک دهه ولایت با استفاده از ۱۰۶ چراغ گوبو در دستور کار قرار دارد.

یعقوبی ادامه داد: در این ایام خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت ویژه تنظیف و شستشو می‌شوند و همزمان با روز عید قربان با فعالیت بیش از ۶۰ اکیپ در نقاط مختلف شهر از عرضه و کشتار غیرمجاز دام جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در ایام دهه ولایت به منظور سهولت تردد زائران و مجاوران در هسته مرکزی شهر، اقداماتی نظیر سرویس دهی ویژه ۲۲۰ دستگاه اتوبوس همزمان با روز عرفه و ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در روز عید قربان در ۶ پایانه موقت اطراف حرم مطهر رضوی، افزایش زمان خدمت‌رسانی خطوط یک و دو قطار شهری در روز عید قربان به مدت یک ساعت، تقویت خطوط ورودی تاکسیرانی با یک هزار دستگاه تاکسی و آماده‌باش ناوگان بی‌سیم تاکسیرانی با یک هزار دستگاه تاکسی، صورت خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: در حوزه اقدامات فرهنگی در این ایام، فعالیت‌های نظیر نورافشانی ویژه در هشت نقطه شهر همزمان با شب عید قربان و عید سعید غدیر، برگزاری نمایشگاه موضوعی غدیر در کوه پارک و برگزاری جشن بزرگ ولایت در چهار بوستان کوه‌سنگی، چهل بازه، ارم و اردیبهشت انجام خواهد شد و به منظور فضاآرایی محیطی شهر مشهد نیز در این ایام، بیش از ۱۰ هزار مترمربع بنر موضوعات دهه ولایت در سطح شهر اکران می‌شود.

کد خبر 508286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.