پیوند سالمندان فرانسوی با دنیای دیجیتال

جنبشی عظیم در شهرستان بوش دو رون فرانسه در حال شکل‌گیری است که طی آن برای خودداری از انزوای افراد پیر، دنیای دیجیتال به آن‌ها آموزش داده خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بوش دو رون یکی از بهترین شهرهای دوستدار افراد پیر فرانسه به حساب می‌آید که مدیران آن، سال‌ها برای پیشگیری از انزوای اجتماعی این گروه آسیب‌پذیر کوشیده‌اند. برنامه‌ریزان شهر در آخرین اقدام خود از آشناسازی این افراد با ابزار دیجیتالی خبر داده و ادعا کرده‌اند آموزش‌های لازم برای ایجاد پیوند بین کهنسالان و دنیای مجازی را فراهم خواهند آورد. در این راستا، جنبشی به نام خانه‌های سیار برای افراد پیر شکل گرفته است که در آن، مردم بالای ۶۰ سال به همراه اعضای خانواده یا پرستاران خود می‌توانند شرکت کنند.

این خانه‌ها در واقع دفاتر اداری سیاری به حساب می‌آیند که پرسنل آن نحوه ارائه درخواست خدمات و دسترسی به امکانات شهری را تنها از طریق اینترنت و دنیای مجازی به افراد پیر آموزش می‌دهند. افرادی که برای این کار گماشته شده‌اند موظفند هر بار به یک منطقه از شهر سفر کنند و جمعیت پیر آن را از خدمات و آموزش‌های خود بهره‌مند کنند.

در حال حاضر، پرسنل طی جلسات متعدد و جمعاً به مدت ۱۲ ساعت با استفاده از لپ تاپ افراد پیر را آموزش می‌دهند ضمن این که موظفند پاسخگوی سوالات آن‌ها در حین استفاده از تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ‌های شخصی باشند. هدف مقامات بوش دو رون در این مرحله این است که آموزش آن‌ها به افراد پیر، از سه هزار مورد به پنج هزار نفر برسد تا به تدریج تمام افراد بالای ۶۰ سال را با دنیای مجازی پیوند دهند تا از بروز مشکلات روانی که اغلب در این دوران به سراغ افراد می‌آید جلوگیری کنند. جالب این که در پایان این مرحله تعداد پنج هزار تبلت امانی در اختیار کهنسالانی قرار می‌گیرد که از داشتن تجهیزات لازم برای ارتباط با دنیای مجازی محروم هستند.

کد خبر 508276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.