تداوم الگوهای تابستانه در اصفهان/امدادرسانی به عشایر سیل‌زده پادنای سمیرم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیل در پادنا سمیرم خسارت جانی نداشته است و در یکی از روستاهای سمیرم خساراتی به عشایر و چادرهای آنها وارد شده که هلال‌احمر به عشایر خسارت دیده ازسیل امدادرسانی کردند و چادر، موکت و سایر وسایل لازم را به عشایر منطقه پادنا سمیرم تحویل داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص احتمال وقوع سیل در استان اصفهان، اظهار کرد: بارش‌ها بیشتر به دلیل وجود جریان‌های همرفتی بوده و بارش در برخی مناطق استان بیشتر به دلیل الگوهای گرم تابستانی به ویژه از طرف اقیانوس هند به سمت کشور بوده است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی برای کمک به سیل‌زدگان، ادامه داد: آمادگی امدادرسانی به مناطق سیل‌زده از جمله کرمان و حتی زلزله‌زدگان فارس را داریم و اگر از طرف استان‌های مذکور اعلام نیاز انجام شود در اسرع وقت کمک‌های مورد نیاز به آن مناطق ارسال خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: میزان بارش‌ها در شهرهای شهرضا حدود ۱۲ میلی‌متر، مهیار ۱۲ میلی‌متر، جوشقان هفت میلی‌متر و در سایر مناطق نیز کمتر از این مقدار و در برخی مناطق حدود یک میلی‌متر بوده است.

سیل در سمیرم خسارت جانی نداشت

وی با بیان اینکه سیل در پادنا سمیرم خسارت جانی نداشته است، تصریح کرد: در یکی از روستاهای سمیرم خساراتی به عشایر و چادرهای آنها وارد شده که هلال‌احمر به عشایر خسارت دیده از سیل امدادرسانی کردند و چادر، موکت و سایر وسایل لازم به عشایر منطقه پادنا سمیرم تحویل داده شد و آب ناشی از سیل نیز هدایت شد و خسارت چندانی در پی نداشت.

افزایش دما در استان اصفهان در روزهای آینده

شیشه فروش خاطرنشان کرد: سیل به برخی مزارع سمیرم خساراتی وارد کرد و در شهر منظریه شهرضا نیز روان آب جاری شد و چند واحد مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شدند، اما در تابستان همچنان شاهد افزایش بیشینه دمای هوا در استان اصفهان هستیم و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: بارش‌ها باعث شد تا دمای هوای استان چند درجه خنک‌تر شود، اما پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شرایط دمایی استان روند افزایشی داشته باشد، چرا که الگوهای تابستانه همچنان در استان تداوم دارد و بررسی الگوها و مدل‌های فصلی بیانگر استقرار و تداوم الگوهای گرم تابستانی است.

کد خبر 508267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.