روایت وزیر میراث فرهنگی از جاذبه‌های گردشگری بیابان لوت

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در صفحه اینستاگرام خود قابلیت‌ها و جذابیت‌های گردشگری استان کرمان و محوطه میراث جهانی بیابان لوت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان با انتشار یک ویدئو در صفحه اینستاگرام خود آورده است:

"جغرافیا و اقلیم‌های متنوع ایران باعث شده تا کشورمان همواره از ظرفیت‌های لازم برای توسعه انواع گردشگری و جذب جهانگردان با علایق ویژه برخوردار باشد. در این میان باید از کویرها و بیابان‌ها به عنوان یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد و طبیعی ایران یاد کرد که با برخورداری از چشم‌اندازی بی‌بدیل و ظرفیت‌هایی کم‌نظیر، سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این پهنه سوزان و اسرارآمیز کشورمان بازدید می‌کنند.

بیابان لوت یکی از این مناطق مهم و ارزشمند کشورمان به شمار می‌آید که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. کویر لوت به مثابه مجموعه‌ای بزرگ و دیدنی از پدیده‌های شگفت‌انگیز بیابانی بوده و بازدید یا تحقیق در همین خصوص، تجارب ارزشمندی را در اختیار جهانگردان، منجمان و علاقه‌مندان محیط‌های بیابانی قرار می‌دهد.

در این میان کلوت‌های شهداد یکی از جاذبه‌های خاص بیابان لوت است که چشم‌انداز ماورایی و زیبای آن، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. این کلوت‌ها در طی هزاران سال پدیدار شده‌اند و با توجه به زیبایی خیره‌ کننده به عنوان عارضه بزرگ کلوخی، علاقمندان زیادی از سراسر جهان دارند. نکته حائز اهمیت در خصوص کلوت شهداد کرمان که آن را در سراسر جهان بر سرزبان‌ها انداخته است، شهرت این منطقه به عنوان یکی از گرم‌ترین نقاط کره زمین است. "

روایت وزیر میراث فرهنگی از جاذبه های گردشگری بیابان لوت

کد خبر 508266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.