افراد واکسینه نشده در معرض ابتلای نوع شدید بیماری کووید-۱۹ قرار دارند!

با توجه به شیوع گسترده گونه دلتا ویروس کرونا، افراد واکسینه نشده بیش از پیش در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار خواهند داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مانند دلتا افراد زیادی در سراسر دنیا را در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار داده است بنابراین خطر ابتلا به این بیماری در میان افراد واکسینه نشده بیشتر از دیگران است.

محققان معتقدند که قدرت انتقال گونه دلتا ویروس کرونا بیشتر از گونه‌های دیگر است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۹۹.۵ درصد افرادی که جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید -۱۹ از دست داده‌اند، واکسن کرونا دریافت نکرده بودند.

گروهی از محققان در این زمینه مطالعه جدیدی انجام دادند و ۶۲ فرد آلوده به گونه دلتا ویروس کرونا را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بار ویروسی در بدن این افراد یک‌هزار و ۲۶۰ برابر بیشتر از بار ویروسی موجود در بدن ۶۳ فردی است که اوایل شیوع بیماری کووید -۱۹ مورد بررسی قرار گرفتند بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که سرعت تکثیر گونه دلتا ویروس کرونا در بدن افراد بیشتر از گونه‌های دیگر است.

درصد زیادی از افراد که به دلیل ابتلا به بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست دادند واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند به همین دلیل توصیه می‌شود افراد در زمان تعیین شده واکسن کرونا را تزریق کنند. یکی از دلایلی که بزرگسالان باید واکسینه شوند محافظت از سلامت کودکانی است که هنوز واجد شرایط واکسیناسیون نیستند. در حال حاضر تنها کودکان ۱۲ سال به بالا می‌توانند واکسن‌های کرونا را دریافت کنند. محققان در حال بررسی تأثیر واکسن‌های کرونا بر افراد زیر ۱۲ سال هستند.

کد خبر 508264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.