بلژیک میزبان منطقه‌ ۱۰ دقیقه‌ای

سرانجام پس از هفت ماه برگزاری جلسات متعدد بین مقامات بروکسل، پایتخت بلژیک و ارائه طرح‌های مختلف، ایده نهایی برای ایجاد منطقه پایدار و مردابی Van Praet به تصویب رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بروکسل درحال ایجاد منطقه‌ای زیبا و سبز هستند که دسترسی به تمام امکانات آن تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی فراهم می‌شود؛ بدون شک، زندگی پایدار در این منطقه با ارزش‌ترین سهم برای ساکنان خواهد بود. این منطقه شگفت‌انگیز بین یک دشت سیلابی و بلواری بسیار بزرگ در قسمت ورودی شهر جای خواهد گرفت و چشم‌اندازی آبی و سبز را از آن خود خواهد کرد. خیابانی که در مرکز منطقه جدید قرار می‌گیرد تا پیش از این به عنوان مخزنی برای ذخیره آب باران و هدایت آن به محیط‌های اطراف عمل می‌کرد.

طرح ایجاد منطقه جدید Van Praet که در نتیجه همکاری بین متخصصان و مقامات محلی به تصویب رسید در بیست و سوم ماه ژوئیه ۲۰۲۱ به گوش مردم رسید.

قرار است مرحله اول طرح تا سال ۲۰۲۶ به پایان برسد که البته پیش از آن، یعنی تا سال ۲۰۲۴ نیز تکمیل اولین خط تراموا انجام می‌شود. برای پروژه جدید تا کنون فضایی به مساحت ۲۷ هکتار در نظر گرفته شده و قرار است فضاهای آبی و سبز در آن جای گیرد. علاوه بر این، پارکی بزرگ، یک مدرسه با ظرفیت پذیرش ۷۰۰ دانش‌آموز، سالن ورزشی بسیار بزرگ و یک مرکز فرهنگی برای اجرای تئاتر در Van Praet ساخته خواهد شد. جالب اینکه قرار است تمام امکانات شهر در نزدیکی محل سکونت مردم قرار گیرد تا دسترسی به آن‌ها تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی میسر شود که در نتیجه این امر، پایداری سهم مردم خواهد بود.

در طراحی شهر جدید حفظ مرداب‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که منبع تنوع زیستی منطقه به حساب می‌آید. از سوی دیگر، آب موجود در آن‌ها برای آبیاری فضاهای سبز و مصارف دیگر بسیار مهم تلقی می‌شود و به همین دلیل، مقامات بروکسل از متخصصان خواستند ایده‌های جالبی برای حفظ آن‌ها ارائه دهند. گروهی از این افراد نیز پارک عمومی جدیدی در منطقه طراحی کرده‌اند که قرار است همانند یک پارک سیلابی عملی کند.

بلژیک میزبان منطقه‌ ۱۰ دقیقه‌ای

کد خبر 508262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.