ممنوعیت عرضه دام در شهر قم همزمان با عید قربان

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: به‌منظور کاهش مخاطرات بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت شهروندان، امسال 10 مرکز عرضه دام، پنج مرکز ذبح بهداشتی در سطح مناطق هشتگانه و همچنین کشتارگاه صنعتی شهرداری قم به علت تعطیلی فعالیت ندارند و شهروندان دام موردنیاز را از کشتارگاه دام جاهد و پرتو در جاده جعفریه تهیه‌کرده و از کشتار دام در منازل یا معابر عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم، سید محسن میرهادی با اشاره به جلسه ستاد ملی کرونا و برگزاری دعای عرفه در فضای باز اظهار کرد: شهرداری قم نسبت به آذین‌بندی و مناسب‎ سازی محیط شهری با نصب پرچم‌های الوان‎، نورپردازی و بنرهای متناسب با این ایام، تنظیف، شستشو، لایروبی انهار، آماده‎ سازی محیط‌های پیرامون مساجد، اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و مکان‌های برگزاری نماز عید برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر مراسم اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دو کشتارگاه جاهد و پرتو واقع در جاده جعفریه برای ارائه خدمات به شهروندان در نظر گرفته شده و شهروندان می‌توانند از این دو مرکز در بحث ذبح دام در روز عید قربان استفاده کنند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر نظافت، نگهداری و آماده‌سازی شهر در اعیاد غدیر و قربان افزود: کاروان شادی ویژه عید قربان در سطح شهر به‌صورت عبوری و بدون تجمع و توقف همراه با اصوات و آذین‌بندی زیبا جهت ایجاد شادی و نشاط برای شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

میرهادی تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تمام مناطق از جمله سازمان آتش‌نشانی و اداره کل تخلفات شهری در مورد برگزاری مراسم‌های عید قربان و غدیر در آماده‌باش کامل هستند.

وی با اشاره به نصب بنر و اطلاع‌رسانی کشتارگاه‌های تعیین‌شده در سطح شهر تصریح کرد: طبق سنوات گذشته اجازه عرضه دام در هیچ‌یک از نقاط شهر داده نمی‌شود و برای ذبح دام باید با مراکز مشخص‌شده هماهنگ شود؛ بنابراین از شهروندان خواهشمندیم جهت حفظ سلامت خود و اطرافیان دام موردنظر را از کشتارگاه‌های معتبر تهیه کنند.

کد خبر 508258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.