شکسته شدن رکورد سرعت اینترنت در ژاپن

محققان ژاپنی موفق شدند با استفاده از فناوری جدید فیبر نوری و با ثبت نرخ انتقال ۳۱۹ ترابایت بر ثانیه، رکورد سرعت اینترنت را بشکنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان همواره در تلاش هستند محدودیت‌های اینترنت را برطرف کنند و روش‌های جدیدی برای افزایش سرعت آن خلق کنند. اخیراً گروهی از دانشمندان ژاپنی مؤسسه ملی اطلاعات و فناوری‌های ارتباطی (NICT) موفق شدند با ثبت نرخ انتقال ۳۱۹ ترابایت بر ثانیه رکورد سرعت اینترنت را بشکنند. رکورد سریع‌ترین اینترنت دنیا پیش از این در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی با نرخ ۱۷۹ ترابایت بر ثانیه توسط گروهی از محققان بریتانیایی و ژاپنی ثبت شده بود.

محققان مؤسسه NICT با استفاده از فناوری جدید فیبر نوری و با ارتقای همه اجزای شبکه به سرعت بالای اینترنت دسترسی پیدا کردند. خط فیبر نوری به جای یک هسته متداول چهار هسته داشته است، و دانشمندان از لیزری با ۵۵۲ کانال با طول موج‌های متفاوت استفاده کردند. این لیزر توسط ایستگاه‌های زمینی تقویت می‌شد و پژوهشگران برای انتقال اطلاعات در یک فاصله شبیه‌سازی شده با مسافت تقریباً سه هزار کیلومتری از فیبر پیچ‌دار استفاده کردند تا کیفیت سیگنال یا سرعت را از دست ندهند.

محققان مؤسسه NICT معتقدند که بزرگ‌ترین دستاورد آن‌ها ایجاد فیبر نوری چهار هسته‌ای بوده است، این فیبر به اندازه فیبرهای معمولی است و به راحتی می‌تواند در سیستم‌های استاندارد کنونی به کار گرفته شود تا سرعت افزایش پیدا کند. این گروه از دانشمندان باور دارند که باید به سرعت بیشتری دست پیدا کرد و ظرفیت انتقال را افزایش داد.

کد خبر 508227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    9 1
    بسیار عالی. مبارک عمه و ننه شون باشه. به ما چه ربطی داشت؟! ما که هنوز از دایال آپ استفاده می کنیم.