تذکر شهردار اصفهان بر رعایت حریم فضایی پل خواجو

شهردار اصفهان گفت: پل خواجو شاهکار بی نظیر معماری صفوی و میراث تاریخی و فرهنگی اصفهان، ایران و جهان است. این اثر به عنوان یک دستاورد بزرگ هنری و معماری و به مثابه یک حق بشری به شمار می‌رود و هرگونه خدشه بر پل و حریم آن، تضییع حقوق عمومی آحاد بشر در همه عصرها و نسل‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" پل خواجو شاهکار بی نظیر معماری صفوی و میراث تاریخی و فرهنگی اصفهان، ایران و جهان است. این اثر به عنوان یک دستاورد بزرگ هنری و معماری و به مثابه یک حق بشری به شمار می‌رود و هرگونه خدشه بر پل و حریم آن، تضییع حقوق عمومی آحاد بشر در همه عصرها و نسل‌هاست که باید با این خدشه و تضییع، مقابله و با تمام وجود تا همیشه تاریخ از این میراث ارزشمند بشری و حریم آن پاسداری کرد.

بنابراین ضروری است با ایفای تعهد مدیریت شهری کنونی مبنی بر صیانت و حمایت از میراث پرافتخار گذشتگان، الگوی مثبتی نیز برای آیندگان باشیم تا دیگر مانند برخی ادوار تأسف‌برانگیز گذشته، شاهد تخریب و تباهی سرمایه‌های هنری و تاریخی در هیچ جای شهر پرافتخار اصفهان نباشیم. بدیهی است در صورت غفلت از این امر مهم، آیندگان هرگز ما را نخواهند بخشید و بدنامی آن در کارنامه مدیریت شهری ثبت خواهد شد.

بنابراین همانگونه که قبلاً اعلام کرده و به طور مکرر نیز از اقدامات مشابه در ادوار گذشته ابراز نگرانی کرده‌ام و همه مدیران مناطق و مسئولان شهری را به پاسداری جدی از این دستاوردهای بشری که متعلق به همه جهانیان است توصیه کرده‌ام، به مدیر منطقه اعلام کردم لازم است در اولین فرصت و با قید فوریت برای رفع نگرانی‌های موجود، تمهیداتی اندیشیده شود تا هرگز وقایعی اینچنین در ارتباط با آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهر تکرار نشود.

در این زمینه لازم است مدیر منطقه، بنده و افکار عمومی را از اقدامات انجام شده مطلع کند. "

تذکر شهردار اصفهان بر رعایت حریم فضایی پل خواجو

تذکر شهردار اصفهان بر رعایت حریم فضایی پل خواجو

کد خبر 508220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.