موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور

نمایندگان مردم در مجلس با طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص تقاضای طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور با ۱۶۰ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن، با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

بنابراین گزارش فاطمه مقصودی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، گزارش و محورهای تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

با سلام و تحیت؛

با احترام، بازگشت به نامه شماره ۱۰۲۲۹۲۵ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱ در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم (مذکور در ذیل گزارش) برای تحقیق و تفحص از «تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور» به استحضار می‌رساند:

در اجرای ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ابتدائاً اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی در مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱ در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهار مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع درجلسه رسمی مورخ ۱۴۰۰/۱/۱۷ کمیسیون که با حضور ۲۱ نفر حاضرین از نمایندگان عضو کمیسیون، متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب رسید.

محورهای تحقیق و تفحص:

۱- حوزه معاونت فنی و آماری که شامل دفتر فناوری اطلاعات، دفتر ارتباطات نوین، دفتر طرح و آمار، حوزه صدور مجوزهای آزمون‌های زبان بین المللی و همه حوزه‌های مربوطه

۲- حوزه معاونت امور آزمون‌ها، که مسئولیت ساخت آزمون، طراحی سؤال و برگزاری میدانی آزمون‌ها را برعهده دارد و بطور خاص دفتر آزمون سازی و روانسنجی

۳- حوزه معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع، که شامل امور مالی و اداری می‌باشد.

۴- شرکت تعاونی خدمات آموزشی، که متعلق به کارکنان سازمان سنجش می‌باشد و در سالهای اخیر تبدیل به حیات خلوت مدیران سازمان شده است.

محورهای تحقیق و تفحص:

حوزه معاونت فنی و آماری که شامل دفتر فناوری اطلاعات، دفتر ارتباطات نوین، دفتر طرح و آمار، حوزه صدور مجوزهای آزمون‌های زبان بین المللی و همه حوزه‌های مربوطه

حوزه معاونت امور آزمون‌ها، که مسئولیت ساخت آزمون، طراحی سؤال و برگزاری میدانی آزمون‌ها را برعهده دارد و بطور خاص دفتر آزمون سازی و روانسنجی

حوزه معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع، که شامل امور مالی و اداری می‌باشد.

شرکت تعاونی خدمات آموزشی، که متعلق به کارکنان سازمان سنجش می‌باشد و در سالهای اخیر تبدیل به حیات خلوت مدیران سازمان شده است.

«اطلاعات تحقیق و تفحص»

درخواست دهنده: احمد نادری-حوزه انتخابیه: تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس-کد نمایندگی: ۱۱۲۵۵

تاریخ ثبت: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱

عنوان تحقیق و تفحص: تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور

متن تحقیق و تفحص:

سازمان سنجش آموزش کشور یکی از دستگاه‌هایی است که تاکنون هیچ گونه گزارش عملکرد شفافی به نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی ارائه نداده و ایرادات و ابهامات زیادی در حوالی آن مطرح بوده و روز به روز این ابهامات و سئوالات بیشتر می‌شود. با توجه به مدیریت طولانی مدّت ابراهیم خدایی بر این سازمان و عدم پاسخگویی شفاف به نمایندگان مجلس، و اعتراضات مردمی فراوان پیرامون عملکرد ایشان، لازم است در یک تحقیق و تفحص همه جانبه، زوایای پنهان مدیریت ایشان و تیم مستقر در آن سازمان برای مجلس و مردم شفاف سازی و تخلفات احتمالی آن مورد بررسی قرار گیرد. لذا پیشنهاد می‌شود از تاریخ ۱/ ۷/ ۱۳۹۱ تا کنون، این تحقیق و تفحص انجام پذیرد.

محورها و حوزه‌های تحقیق و تفحص عبارتند از: ۱) حوزه معاونت فنی و آماری که شامل دفتر فناوری اطلاعات، دفتر ارتباطات نوین، دفتر طرح و آمار، حوزه صدور مجوزهای آزمون‌های زبان بین المللی و همه حوزه‌های مربوطه. ۲) حوزه معاونت امور آزمون‌ها، که مسئولیت ساخت آزمون، طراحی سؤال و برگزاری میدانی آزمون‌ها را برعهده دارد و بطور خاص دفتر آزمون سازی و روانسنجی ۳) حوزه معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع، که شامل امور مالی و اداری می‌باشد. ۴) شرکت تعاونی خدمات آموزشی، که متعلق به کارکنان سازمان سنجش می‌باشد و در سال‌های اخیر تبدیل به حیات خلوت مدیران سازمان شده است.

سوال اصلی: در معاونت‌ها و مدیریت‌های سازمان سنجش چه خبر است؟

سوالات فرعی:

ثبت نشده است.

متن طرح

ماده واحده- از ابتدای سال ۱۳۹۲، مؤسسان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای که با أخذ مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند، مشمول قانون تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری قرار گرفته و از مزایای این قانون برخوردار می‌شوند. سازمان تأمین اجتماعی مکلف است در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز در بودجه سنواتی با دریافت پانزده سی‌ام بیمه مذکور، مزایای مربوط را به آنان ارائه نماید.

منبع: خانه ملت

کد خبر 508216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.