روش‌های تغییر سایز عکس برای استوری اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بزرگترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست. این شبکه اجتماعی در ایران بسیار محبوب است و شاید بتوان لقب محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران را به اینستاگرام داد.

استوری یکی از قابلیت‌های اینستاگرام است که در آن پست شما پس از ۲۴ ساعت حذف می‌شود. برای بسیاری از افراد بخصوص کسب و کارها دانستن سایز دقیق استوری و روش تغییر سایز عکس‌ها برای استوری اینستاگرام بسیار مهم است. در این مطلب قرار است به آموزش این موضوع بپردازیم پس با ما همراه باشید.

سایز استوری در اینستاگرام چقدر باید باشد؟

در مقاله سایز استوری اینستاگرام از اینفوگرام می‌خوانیم: سایز ایده‌آل برای عکس‌های باکیفیت HD و ویدئوها، طول ۱۰۸۰ پیکسل و عرض یا ارتفاع ۱۹۲۰ پیکسل است. در واقع نسبت ابعاد در استوری اینستاگرام (۹:۱۶) می‌شود. این ابعاد پیشنهادی با توجه به اینکه حالت استوری تمام صفحه موبایل را در بر می‌گیرد به نظر مناسب‌ترین اندازه ممکن است. "

به طور کلی نسبت ۹ به ۱۶ برای عکس و ویدئو استوری مناسب است. اندازه‌های مختلف عکس و ویدئو با این نسبت را به راحتی می‌توانید به راحتی برای استوری تنظیم کنید. به علاوه این نسبت برای استفاده در IGTV نیز مناسب است.

تنظیم سایز استوری

حالا که با سایز دقیق استوری اینستاگرام آشنا شدید نوبت به آن می‌رسد یاد بگیرید چطور با نرم افزارهای مختلف سایز تصاویر را ویرایش کنید. راحت‌ترین کار این است هنگام گرفتن عکس یا ویدئو وارد اینستاگرام شده و مستقیماً با دوربین اینستاگرام استوری خود را آپلود کنید اما اگر از تصویری خوشتان آمده ولی سایز مناسبی ندارد مراحل زیر را انجام دهید.

تنظیم سایز استوری در فتوشاپ

اگر نرم افزار فتوشاپ روی سیستم خود دارید و با کار با فتوشاپ تا حدودی آشنا هستید، یک فایل جدید در مسیر زیر بسازید.

File-> new

روش‌های تغییر سایز عکس برای استوری اینستاگرام

ابعاد استوری که قبلاً بیا کردیم را در بخش Width و Height وارد کنید و فایل را ایجاد کنید. سپس تصویر مورد نظر خود را درگ و دراپ کرده و تا حد امکان با کادر مورد نظر هماهنگ کنید.

تنظیم سایز استوری به صورت آنلاین

ابزارهای آنلاین بسیاری مثل کانوا و … وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر می‌خواهید سایز عکس شما دقیقاً متناسب با استوری اینستاگرام شود بهترین ابزار آنلاین برای تغییر سایز KapWing’s Resizer است. فقط کافی است وارد سایت شده و عکس خود را آپلود کنید و تصویر با سایز مناسب را دریافت کنید.

سایز کاور هایلایت اینستاگرام چقدر است؟

سایز کاور اینستاگرام دقیقاً مثل پست و تصویر پروفایل است و نسبت یک به یک دارد. بهترین سایز برای کاور هایلایت ۲۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل است.

از استوری برای انتشار چه نوع محتوایی می‌توان استفاده کرد؟

در استوری اینستاگرام هر نوع محتوایی می‌توان منتشر کرد ولی بیشتر محتواهایی که قصد ندارید در صفحه باقی بمانند را باید استوری کنید. در ادامه چند مثال از راج‌ترین نوع استوری‌ها می‌آوریم:

  • استوری از پست‌های جدید برای اطلاع به کاربران
  • استوری از پست‌های سایر صفحات
  • استوری از اخبار و مطالب جالب
  • استوری از روزمره‌ها مثل موسیقی، فیلم‌ها، غذاها و...

در مقاله آموزش اینستاگرام حرفه ای از سایت آکادمی اینفوگرام درباره پیشرفت در اینستاگرام و به دست آوردن هر موفقیتی از جمله درآمد و بالا رفتن تعداد فالوور، بدون تولید محتوای باکیفیت امکان‌پذیر نیست. عکس و ویدئو، فونت و رنگ مناسب، کپشن مناسب، محتواهای متنوع، استفاده از تم برای چیدمان پست‌ها از روش‌های تولید محتوای حرفه‌ای در اینستاگرام است.

نتیجه‌گیری

علاوه بر رعایت ابعاد دقیق کیفیت بالای تصویر نیز مهم است. به علاوه سعی کنید در عین حال که تا حد ممکن کیفیت تصاویر را حفظ می‌کنید حجم ویدئو و تصاویر در استوری کم باشد تا سرعت بارگذاری بالا برود. توجه داشته باشید که محدودیت حجم در استوری وجود دارد.

در مقاله‌ای از اینفوگرام درباره افزایش فالوور اینستاگرام می‌خوانیم: بازاریابی محتوایی شیوه‌ای است که تنها در بلند مدت نتیجه‌های خود را بروز می‌دهد. افزایش فالوور اینستاگرام نیز با همین روش بازاریابی ممکن است. بنابراین تنها راه موفقیت تلاش و پشتکار و تولید محتوای باکیفیت است. در کنار این‌ها در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله عنوان شد، از بیو صفحه تا کپشن پست‌ها به رشد سریع‌تر صفحه شما و جذب مخاطب بیشتر کمک بسیار زیادی می‌کند.

در نهایت همه این نکات در کنار هم همراه با طراحی بصری زیبا، استمرار در تولید و انتشار استوری و تولید محتوای جذاب و ارزشمند باعث می‌شود مخاطبان همراه شما باشند بخصوص اگر کسب و کار آنلاین هستید و از طریق اینستاگرام درآمد دارید باید به این نکات توجه بسیاری داشته باشید.

کد خبر 508183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.