رعایت استانداردهای بهداشتی و زیست محیطی در مدیریت فضای سبز

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم فرهنگسازی برای ضرورت استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهر، گفت: استفاده از این پساب برای آبیاری کمربند سبز شهر و فضای سبز داخل شهر مناسب‌تر است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به کاهش نزول باران در حوضه آبریز زاینده رود همچنین پایدار نبودن جریان آب در این رودخانه که منجر به کاهش سطح ذخیره آب‌های زیرزمینی در محدوده شهر اصفهان شده و فضای سبز شهر را با کمبود شدید منابع آبی مواجه کرده است، شهرداری علاوه بر تغییر الگوی کاشت، مدیریت توزیع و مصرف آب فضای سبز، بازچرخانی آب و تصفیه فاضلاب‌های شهری به منظور استفاده در آبیاری فضای سبز به عنوان منابع آب پایدار را به عنوان سیاست‌های اصلی خود در راستای توسعه پایدار قرار داده است.

وی تاکید کرد: شهرداری به منظور استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب تصفیه شده فاضلاب به منظور آبیاری برخی عرصه‌های فضای سبز، همزمان با اجرای تمهیدات مدیریت بهینه مصرف آب، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر تصفیه‌خانه‌های تکمیلی پساب، ذخیره‌سازی، پمپاژ و احداث کلکتور خطوط انتقال را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: برای تأمین آب فضای سبز به سمت استفاده از پساب تصفیه شده روی آورده‌ایم که در این راستا از تصفیه خانه شاهین شهر ۱۰۰ لیتر در ثانیه و از تصفیه خانه پساب سپاهان شهر ۱۴۰ لیتر در ثانیه برداشت می‌شود.

وی با بیان این که پساب مورد استفاده طبق برنامه مدون توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست مورد بررسی و پایش کیفی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: رعایت استانداردهای بهداشتی و زیست محیطی در مدیریت فضای سبز همواره جز دغدغه‌های شهرداری اصفهان بوده و رسیدگی‌های لازم در این خصوص را انجام می‌دهد.

مرتضایی‌نژاد تاکید کرد: پساب در حقیقت نوعی آب خاکستری پایدار و تجدیدپذیر است که در شهرداری اصفهان پس از فرآیند علمی تصفیه، گندزدایی و ارتقای کیفیت مطابق با استانداردهای ابلاغی سازمان حفاظت محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 508159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.