مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و POCO F3 + لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO X3 PRO و POCO F3 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت POCO که زیر برند شیائومی محسوب می‌شود گوشی‌های هوشمندی با طراحی جذابی و مشخصات کلیدی قابل توجهی ساخته است که همچنین از نظر قیمت نیز بسیار مناسب است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO باPOCO F3 پرداخته می‌شود.

مقایسه شیائومی POCO X3 PRO وPOCO F3 از نظر دوربین

POCO X3 PRO

Xiaomi POCO F3

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

-

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

شیائومی POCO X3 PRO و POCO F3 از دوربین چندان قوی بهره نمی‌برند، POCO X3 PRO شیائومی به دوربین عقب چهارگانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید، ۱/۲ اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/1.8) هشت مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش ۱۱۹ درجه، f/2.2) دو مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4) دو مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4) مجهز شده است.

شیائومی POCO F3 با دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید ۲۶ میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، ۱/۲ اینچ سایز سنسور، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل) هشت مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش ۱۱۹ درجه، f/2.2) پنج مگاپیکسل (لنز ماکرو، ۵۰ میلی‌متری، ۱/۵ اینچ سایز سنسور، ۱.۱۲ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار، f/2.4) همراه است. دوربین سلفی این گوشی‌ها هر دو یکسان بوده و ۲۰ مگاپیکسلی است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و POCO F3 + لیست جزئیات

مقایسه شیائومی POCO X3 PRO وPOCO F3 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

POCO X3 PRO

XiaomiPOCO F3

چیپست

Qualcomm Snapdragon 860

Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G

پردازنده گرافیکی

Adreno 640 GPU

Adreno 650 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 12

تنوع حافظه

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬ و ۲۵۶/۸

۶/‏۱۲۸، ۱۲۸/۸‬ و ۲۵۶/۸

شیائومی POCO X3 PRO یک سخت افزار با سطح بالا دارد، اما در مقابل POCO F3 مجهز به پردازنده قوی‌تر است. POCO F3 از یک اسنپدراگون ۸۷۰ ساخته شده است که بین اسنپدراگون +۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۸۸ قرار دارد و عملکردی عالی ارائه می‌دهد. POCO X3 PRO از چیپست اسنپدراگون ۸۶۰ بهره می‌برد که یک نسخه ارتقا یافته از اسنپدراگون +۸۵۵ است. POCO F3 از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند و POCO X3 PRO فاقد این ویژگی است. در بخش حافظه هر دو گوشی یکسان است و با حداکثر حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت از نوع UFS 3.1 و رم هشت گیگابایت عرضه شده است. POCO X3 PRO قابلیت ارتقا فضای ذخیره سازی با microSDXC با اسلات مشترک با سیم‌کارت را دارد در مقابل POCO F3 این قابلیت ارتقا حافظه را ندارد. از نظر نرم افزاری هر دو گوشی از اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و POCO F3 + لیست جزئیات

مقایسه شیائومی POCO X3 PRO وPOCO F3 از نظر صفحه نمایش

POCO X3 PRO

Xiaomi POCO F3

نوع نمایشگر

IPS

AMOLED

سایز

۶.۶۷ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

شیائومی POCO F3 مجهز به صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچ AMOLED با وضوح فول HD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. در مقابل POCO X3 PRO صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچ IPS با وضوح فول HD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز دارد که و روشنایی آن حداکثر ۴۵۰ نیت است؛ همچنین از HDR10 پشتیبانی می‌کند. در طرف دیگر حداکثر روشنایی صفحه نمایش POCO F3 نیز یکهزار و ۳۰۰ نیت بوده است و این امر موجب خواهد شد تا وضوح تصویر بهتری را تماشا کنید، همچنین دارای گواهینامه +HDR10 است. POCO F3 با وجود داشتن نمایشگر AMOLED همانند POCO X3 PRO دارای سنسور اثرانگشت جانبی است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و POCO F3 + لیست جزئیات

مقایسه شیائومی POCO X3 PRO وPOCO F3 از نظر طراحی ظاهری

POCO X3 PRO

Xiaomi POCO F3

ابعاد

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

163.7x76.4x7.8 میلی‌متر

وزن

۲۱۵ گرم

۱۹۶ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

هر دو گوشی دارای زبان طراحی نسل جدید است و شرکت پوکو ویژگی‌های ظاهری جذابی برای آنها در نظر گرفت است. شیائومی POCO F3 دارای دوربین عقب عمودی با ماژول بزرگ است. صفحه نمایش POCO F3 دارای حفره‌ای است که عمده گوشی‌های هوشمند از آن برخوردار است.

شیائومی POCO X3 PRO دارای دوربین عقب با ماژول دایره‌ای بوده که شامل چندین دوربین است. بدنه ای که در این گوشی هوشمند تعبیه شده رنگ‌های سفید، آبی و تیره بوده که گزینه‌های جذابی است. هر دو گوشی دارای سنسور اثرانگشت جانبی است و کاربران می‌توانند این حسگرهای اثرانگشت را به کار گیرند. بدنه هر دو گوشی هوشمند ظاهر بسیار جذابی دارد و ویژگی‌های قابل توجهی در زمینه طراحی بیرونی دارد. بدنه هر دو گوشی از جنس پلاستیک است. هر دو گوشی هوشمند شیائومی دارای گواهینامه IP53 است که باعث خواهد شد گوشی در مقابل قطرات آب و گرد و غبار محافظت شود.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و POCO F3 + لیست جزئیات

مقایسه شیائومی POCO X3 PRO وPOCO F3 از نظر باتری

POCO X3 PRO

Xiaomi POCO F3

ظرفیت

پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپر

چهار هزار و ۵۲۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۳۳ وات

شیائومی POCO X3 PRO نسبت به POCO F3 از باتری بزرگ‌تری برخوردار است و با توجه به اینکه از ویژگی 5G پشتیبانی نمی‌کند باید طول عمر باتری بیشتری داشته باشد. البته POCO F3 از نمایشگر کارآمدتری برخوردار است، اما برای پوشش فاصله بین این دو باتری کافی نیست. با این وجود POCO F3 می‌تواند یک روز استفاده کامل را پوشش دهد. شیائومیPOCO F3 از یک باتری با ظرفیت چهار هزار و ۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت و POCO X3 PRO از باتری با ظرفیت پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت برخوردار است. هر دو گوشی دارای شارژ سریع ۳۳ وات است و از شارژ بی‌سیم بهره نمی‌برند. POCO X3 PRO در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۵۹ درصد و در ۵۹ دقیقه به طور ۱۰۰ درصد شارژ خواهد شد و در مقابل POCO F3 نیز در مدت زمان ۵۲ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO X3 PRO و POCO F3

تا اینجا به مقایسه POCO X3 PRO با POCO F3 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. با وجود باتری بزرگ‌تر در POCO X3 PRO ،POCO F3 به دلیل داشتن صفحه نمایش AMOLED، طراحی، چیپست بهتر، اتصال 5G و دوربین‌های کمی بهتر، گوشی بهتری است.

البته در نظر بگیرید که POCO X3 PRO جزء مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های پرچمدار نسل گذشته است که علاوه بر اینکه به شما امکان تجربه رابط کاربری جذاب می‌دهد، در هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی می‌کند، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره کردم باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز خودتان بگیرید.

کد خبر 508143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    7 26
    پوکو x3پرو یک ساعت وسی و پنچ دقیقه طول می‌کشه از ۰ تا ۱۰۰ برسه تنها برتری نسبت به همراه خودش اسنپ دارگون ۸۶۰ هر چیزی بی دلیل ارزون نیست
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    36 12
    پوکو F3 انصافا عالیه