افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس بندرعباس

جلسه دویست و سی و پنچم شورای شهر بندرعباس با حضور اعضای شورای شهر، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و نماینده تاکسیرانی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این جلسه با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس بندرعباس موافقت شد.

پس از قرائت این لایحه بهجت حاجی‌زاده، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نسبت به افزایش نرخ سرویس‌های مدارس انتقاد کرد و افزود: راننده‌ها مشکلات دارند، تجهیزات و لوازم گران است اما باید شرایط اقتصادی خانواده را هم در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: ما باید دو طرف قضیه را ببینیم، هم خانواده‌های اولیا و هم رانندگان. با توجه به بررسی‌ها و نظرسنجی که از اولیا شده اگر رقم بالا باشد نمی‌توانند تأمین و از تاکسی استفاده کنند.

حاجی زاده با بیان اینکه افزایش ۳۰ درصد از دیدگاه ما زیاد است، گفت: نظر آموزش و پرورش افزایش ۲۵ درصدی است.

نماینده سازمان تاکسیرانی بندرعباس گفت: در کارگروه ماده ۱۸ که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش برگزار شد، با افزایش ۳۵ درصدی موافقت شد. در نهایت در کمیسیون عمران شورای شهر به افزایش ۳۰ درصدی رسیدیم.

وی اضافه کرد: با افزایش ۳۰ درصدی، نرخ هر مسیر حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.
نماینده سازمان تاکسیرانی بندرعباس علت افزایش را حذف یارانه سوخت از سوی دولت اعلام کرد. اگر دولت کمک‌های یارانه‌ای سوخت را اهدا می‌کرد، افزایش نرخ کمتر بود اما الان هیچ کمکی نیست.

وی با اشاره به اینکه با افزایش نامناسب استقبال رانندگان شدیداً کاهش پیدا می‌کند، گفت: در حال حاضر نیز استقبال خیلی کم است. آموزش و پرورش اگر می‌خواهد کمکی به اولیا کند، افزایش ۴۰ درصدی هزینه ثبت نام سرویس مدارس را کاهش دهد.

در پایان پس از رأی گیری این دستورکار با ۸ رأی موافق و ۳ رأی مخالف، افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه سرویس‌های مدارس تصویب شد. افزایش ۳۰ درصدی، حدود ۲۴۰ هزار تومان برای هر دانش آموز در ماه می‌شود.

کد خبر 508115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.