بخشی از مشکلات آبیاری فضای سبز شهرداری لاهیجان مرتفع شد

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان گفت: با خریداری و نوسازی دو تانکر آب ۱۲ هزار لیتری و دو هزار لیتری بخش عمده ای از مشکلات آبیاری فضای سبز این شهر رفع شده است.

مهران دوستدار صنایع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان با فعالیت ۲۸ نیرو و بکارگیری یک تانکر ۱۲ هزار لیتری، دو تانکر ۹ هزار لیتری و یک تانکر دو هزار لیتری فضای سبز را به صورت سنتی در دو شیفت با استفاده از آب چاه آبیاری می‌کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته بخش آبیاری شهرداری لاهیجان به پیمانکار واگذار می‌شد که با نیروها، تجهیزات و ماشین آلاتی که در اختیار داشت فضای سبز شهری را آبیاری می‌کرد، اما امسال به دلیل کمبود نیرو و تانکر آب، سعی کردیم آبیاری با شلینگ و فواره را افزایش دهیم و با خرید و نوسازی دو تانکر ۱۲ هزار لیتری و دو هزار لیتری بخشی عمده‌ای از مشکلات آبیاری فضای سبز را رفع کنیم.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان با بیان این که شلینگ‌هایی با میزان آبدهی بسیار کم خریداری شده که هفته آینده وارد چرخه آبیاری فضای سبزی شهری می‌شود، افزود: این شلینگ‌ها برای آبیاری فضای سبز و محیط‌هایی مثل باغ نارنج، کاشف السلطنه و جلوی شهرداری که دارای شیر فلکه هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توان فضایی که یکصد لیتر آب می برد را با ۱۱ لیتر آبیاری کرد.

دوستدار صنایع، وسعت فضای سبز شهری لاهیجان را در حال حاضر به صورت تقریبی حدود ۶۷.۵ هکتار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر واحد فضای سبز، نیازمند تعدادی نیرو و یک تانکر ۱۲ هزار لیتری است که امیدواریم با تمهیدات مدیریت شهری مشکلات آبیاری فضای سبز این شهر به طور کامل رفع شود.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 508069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.