احداث خانه دوستدار کودک در منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: کلنگ احداث خانه دوستدار کودک در این منطقه به عنوان بزرگترین و تخصصی‌ترین خانه کودک کشور تا چند روز آینده بر زمین زده خواهد شد.

کاووس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای احداث خانه دوستدار کودک زمینی به وسعت یک هزار و ۷۵۰ مترمربع در مجاورت پارک قلمستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: محدوده این خانه به گونه‌ای در نظر گرفته شده که بتواند مناطق غربی شهر اصفهان از جمله مناطق دو، هشت، ۹، ۱۱ و ۱۲ در غرب اصفهان را نیز در بر گیرد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با تاکید بر این که خانه دوستدار کودک منطقه دو یکی از بزرگترین و تخصصی‌ترین خانه کودک کشور خواهد بود، گفت: این پروژه در چهار طبقه به زیربنای چهار هزار و ۱۵۰ مترمربع طراحی شده که مدت اولیه پیمان ساخت سازه هفت ماه است.

حقانی خاطرنشان کرد: نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک دی ماه ۹۷ در اصفهان با حضور نمایندگانی از ۳۱ استان کشور و مسئولان یونیسف برگزار شد، تا آن زمان تنها دو شهر غرب آسیا از جمله «امان» در اردن و «شارجه» در امارات عضو شبکه شهرهای دوستدار کودک بودند که در این کنفرانس اصفهان نیز به عنوان سومین شهر دوستدار کودک در غرب آسیا معرفی شد.

وی تاکید کرد: پنج معیار از سوی یونیسف برای شهرهای دوستدار کودک مطرح شده که شامل حق احترام، حق شنیده شدن، حق برخورداری اجتماعی، حق امنیت و حق بهره‌مندی از خانواده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان این که تفکر ایجاد خانه دوستدار کودک برگرفته از چشم‌اندازهای شهر اصفهان برگرفته از برنامه اصفهان ۱۴۰۰ و طرح‌های فرادست از جمله طرح‌های جامع و تفصیلی بوده است، گفت: برای تحقق شهر دوستدار کودک مشارکت تمام ذی‌نفعان و ارگان‌های مربوطه ضروری است.

کد خبر 508058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.