مفقود شدن کوهنورد ۶۲ ساله تهرانی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران، از مفقودی کوهنورد ۶۲ ساله تهرانی خبر داد و گفت: جست‌وجوها برای پیدا شدن این کوهنورد در قله دماوند کماکان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، محمود قاسمی اظهار کرد: طی تماس تلفنی با مرکز کنترل هماهنگی EOC استان مازندران مبنی بر مفقود شدن فرد ۶۲ ساله اهل تهران روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه امسال در قله دماوند گزارش شد.

وی افزود: پس از این گزارش، سریعاً به تیم امداد و نجات کوهستان آمل اطلاع داده شد و تلفنی با فرد گمشده صحبت و پس از دریافت اطلاعات یک تیم اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران اضافه کرد: بلافاصله یک تیم سه نفره وارد " ناندل" شده و در بامداد پنجشنبه با یک نهاد محلی از ناندل وارد تخت فریدون شدند.

قاسمی ادامه داد: پس از استقرار در کمپ اسپیلت، تیم با اضافه کردن یک عضو دیگر وارد یخچال عروسک‌های دماوند و جست‌وجوی فرد گمشده از ارتفاع ۴۲۰۰ تا ۵۰۰۰ ادامه یافت.

قاسمی به جست‌وجو در مسیر اصلی شمال شرقی و یخچال‌های اطراف ورودی دهانه " یخار" در ارتفاع ۴۷۰۰، افزود: نامساعد بودن شرایط جوی هوا جست‌وجو را کمی سخت کرد.

وی با اعلام اینکه در این عملیات دو تیم کوهستان ۱۰ نفره در حال جست‌وجو هستند، اظهار کرد: تیم دوم جمعیت نیز از ملال وارد یخار شد و تا ارتفاع سه هزار و ۵۰۰ جست‌وجو را ادامه دادند و به علت رگبار و بارندگی تگرگ و مه آلود بودن هوا تیم ارتفاع خود را کم کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: جست‌وجوی برای یافتن فرد گمشده هنوز ادامه دارد.

منبع: رکنا

کد خبر 508044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.