طرز تهیه کیک یخچالی و هات چاکلت خانگی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله کیک رژیمی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ کیک یخچالی و هات چاکلت خانگی (شکلات داغ) به همراه نکات مهم برای آماده سازی کیک یخچالی رژیمی شکلاتی با بیسکوئیت پتی بور در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، عصرهای تابستانی که روزها بلندتر از فصل‌های دیگر است، دورهم نشستن با اعضای خانواده، لذت بخش ترین زمان‌های زندگی محسوب می‌شود که ارزشمند و آرامش بخش است. تهیه دسر خانگی بهانه خوبی برای کنار هم نشستن‌های خانوادگی است. کیک یخچالی از دسته ساده‌ترین دسرهای خانگی پرطرفدار است که در کنار نوشیدنی هات چاکلت حس خوب آرامش را به فرد منتقل می‌کند. این کیک بدون نیاز به فر و یا قالب خاصی تهیه می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی

شکلات تخته‌ای شیرین ۲۵۰ گرم
خامه ۵۰۰ گرم
بیسکوئیت پتی بور ۳ بسته

طرز تهیه کیک یخچالی و هات چاکلت خانگی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله کیک رژیمی

طرز تهیه کیک یخچالی

مرحله اول

در ابتدا باید شکلات‌های تخته‌ای را توسط یک رنده در قابلمه‌ای رنده کنید. نکته قابل توجه این است که باید در ابتدا با استفاده از یک ترازو مقدار شکلات‌های لازم را اندازه بگیرید و سپس آن را رنده کنید.

مرحله دوم

ظرف شکلات‌ها را روی حرارت کم قرار دهید و خوب هم بزنید تا کاملاً ذوب شود. شکلات‌های مانده به دیواره ظرف را مجدداً با قاشق به داخل ظرف برگردانید و هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله سوم

در این مرحله خامه را اندازه‌گیری کنید. مقدار لازم و مورد نیاز خامه دو برابر از اندازه شکلات‌ها است. پس از آن خامه را در ظرف دیگر بریزید و روی حرارت کم قرار دهید تا خامه گرم شود.

مرحله چهارم

برای تهیه گاناش، خامه گرم شده را روی شکلات ذوب شده بریزید و شعله‌ها را خاموش کنید. مواد خامه و شکلات را به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس بگذارید تا چند دقیقه‌ای خنک شوند پس از آن به مرحله بعدی بروید.

مرحله پنجم

در این مرحله، یک طرف بیسکوئیت های پتی بور را داخل ظرف گاناش کنید و بیسکوئیت بعدی را مجدداً داخل ظرف کنید و به هم بچسبانید. بیسکوئیت ها باید با مواد گاناش به هم چسبیده و فیکس شوند. می‌توانید مواد را با قاشق روی بیسکوئیت ها بریزید اما توجه کنید که باید تمام قسمت‌های بیسکوئیت با مواد آغشته شود.

مرحله ششم

بیسکوئیت ها را پشت به هم با مواد گاناش بچسبانید تا یک ردیف افقی پر شود. پس از آن که بیسکوئیت های گاناش خورده را افقی و ردیف شده روی سینی یا ظرف به هم چسباندید، مواد باقی مانده گاناش را روی بیسکوئیت ها بریزید و با قاشق مواد را به کناره‌ها و روی آن هدایت کنید تا سطح کیک شما کاملاً با مواد گاناش پر شود.

مرحله هفتم

کیک یخچالی آماده شده را به مدت سه ساعت درون یخچال قرار دهید تا به خوبی مواد آن با یکدیگر آمیخته شده و نرم شود. می‌توانید روی کیک خود را با کمی پودر نارگیل یا ترافل تزئین کنید. پس از گذشت این زمان، آن را با چاقو به صورت مثلثی برش دهید و میل کنید. در این هنگام کیک یخچالی شما آماده سرو است.

طرز تهیه کیک یخچالی و هات چاکلت خانگی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله کیک رژیمی

نکات کلیدی تهیه کیک یخچالی

  • به هر اندازه‌ای که از شکلات استفاده کردید باید دو برابر آن را خامه بریزید.
  • می‌توانید برای تهیه گاناش هم از خامه صبحانه و هم از خامه قنادی استفاده کنید.
  • می‌توانید ظرف شکلات‌های رنده شده را به جای شعله روی حرارت کتری قرار دهید.
  • هدف از قرار دادن خامه بر روی حرارت فقط گرم شدن آن است بنابراین نگذارید که خامه بجوشد.
  • استفاده بیشتر از دو برابر از خامه می‌تواند به شل شدن مواد کیک منجر شود بنابراین بهتر است که به مقدار کافی از آن استفاده شود.
  • می‌توانید میان بیسکوئیت ها را با موز و گردوی خرد شده پر کنید.
  • اگر گاناش را داغ و گرم به بیسکوئیت ها اضافه کنید، مواد سرریز می‌کند و از اطراف پس می‌دهد.

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت خانگی

شیر پرچرب ۵/‏۱‬ پیمانه
خامه صبحانه نصف پیمانه
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه هات چاکلت خانگی

مرحله اول

خامه، شیر، شکر و پودر کاکائو را به میزانی که گفته شده در یک ظرف یا شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا مخلوط شوند. باید مواد را دائم هم بزنید تا ته ظرف نچسبند.

مرحله دوم

هنگام غلیظ شدن مواد پس از جوشیدن، مواد را از روی حرارت بردارید و کمی وانیل به آن اضافه کنید.

طرز تهیه کیک یخچالی و هات چاکلت خانگی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله کیک رژیمی

مرحله سوم

شکلات داغ آماده شده را داخل فنجان بریزید و روی دسر خود را با خامه و پودر شکلات تزئین کنید. هات چاکلت شما آماده سرو است.

کد خبر 508039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.