مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل شهری هوشمند

یک کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: سیستم‌های هوشمند در حوزه حمل و نقل شهری می‌تواند با نظارت بر سرعت، کاهش زمان تلف شده، افزایش ایمنی، اعمال جریمه برای افراد خاطی و مدیریت ترافیک، زندگی بهتری برای شهروندان رقم بزند و از زیرساخت‌های شهری محافظت کند.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تلاش سال‌های اخیر دولت برای گسترش خدمات الکترونیک بهترین روش ارتقای کارکرد حمل و نقل شهری و تردد ایمن شهروندان در شهر است تا آن‌ها بتوانند خدمات مورد نیاز خود را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت دریافت کنند.

وی افزود: ارتقای کارکرد حمل و نقل عمومی نیازمند فراهم آوردن بسترهای مناسب است تا برنامه ریزان بر پایه این زیرساخت‌ها اقدام به طراحی نرم افزارهای مورد نیاز کنند.

این کارشناس ارشد راه و ترابری خاطرنشان کرد: در شهرهای کشورهای توسعه یافته استفاده از حمل و نقل هوشمند در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است؛ مدیران و برنامه‌ریزان در این کشورها در بازه زمانی مشخص نرم افزارها و زیرساخت‌های حمل و نقل خود را به‌روزرسانی می‌کنند.

عموچی اضافه کرد: به همین جهت نیاز است در شهرهای کشور ما نیز خدمات هوشمند حمل و نقل مبتنی بر زیرساخت‌های فعلی در نظر گرفته شده و برای ارتقای این سیستم اقدامات لازم بشود به عبارت بهتر سیستم‌های وارداتی باید بومی‌سازی شود.

وی با بیان این که از مزایای سیستم هوشمند حمل و نقل، داشتن شبکه حمل و نقل ایمن، سریع و هوشمند است، تصریح کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تمامی ابزارها و وسایل از حالت سنتی خارج شده و در حال تبدیل شدن به شکل مدرن است، سرعت در دنیای امروزی بسیار مهم است و ارزش زمان روز به روز بیشتر می‌شود بنابراین هر اقدامی که بتواند کمک کند تا زمان کمتری از شهروندان تلف شود به بهبود کیفیت زندگی در محیط شهری کمک می‌کند.

این کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: سیستم‌های هوشمند در حوزه حمل و نقل شهری می‌تواند با نظارت بر سرعت، کاهش زمان تلف شده، افزایش ایمنی، اعمال جریمه برای افراد خاطی و مدیریت ترافیک، زندگی بهتری برای شهروندان رقم بزند و از زیر ساخت‌های شهری محافظت کند.

کد خبر 508036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.