حمل و نقل عمومی مراغه با مشکل جدی مواجه است

شهردار مراغه گفت: پیش از این با هدف کاهش هزینه تمام‌شده و صرفه‌جویی در زمان، به بازسازی اتوبوس‌های درون‌شهری با تکیه بر توان متخصصان مجموعه مدیریت شهری اقدام کرده بودیم که در روزهای اخیر بازسازی نخستین اتوبوس با ۲۶۰ میلیون تومان هزینه تمام شد.

به گزارش ایمنا، شهرام مروتی در این باره اظهار کرد: هزینه تمام‌شده بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در کشور ۷۰۰ میلیون تومان است، اما با تلاش شبانه‌روزی، صفر تا صد بازسازی را تنها با ۲۶۰ میلیون تومان هزینه انجام شده است.

وی تصریح کرد: کل ناوگان موجود در سازمان اتوبوسرانی مراغه ۶۲ دستگاه بوده که از این تعداد تنها ۱۹ دستگاه فعال است و توسط بخش خصوصی به کار گرفته می‌شود.

به گفته شهردار مراغه این شهر در گذشته نه چندان دور ۶۲ اتوبوس فعال داشت و در چنین شرایطی بازسازی اتوبوس‌های فرسوده به ویژه با هزینه حداقلی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه بازسازی اتوبوس‌های درون‌شهری مراغه بر اساس اولویت‌بندی انجام می‌شود، اضافه کرد: طبق استانداردهای کشوری برای هر دو هزار نفر یک اتوبوس شهری نیاز است که با توجه به این موضوع باید ۶۰ دستگاه اتوبوس برای این کهن‌شهر تأمین شود.

مروتی با بیان اینکه هفت اتوبوس ملکی سازمانی نیز فرسوده و غیرقابل بازسازی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر تأسیسات حمل و نقل عمومی مراغه با مشکل جدی مواجه است و باید برای حل و فصل آن تصمیم اساسی اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه اقداماتی چون بازسازی نمی‌تواند پاسخگوی رفع کامل این کمبود باشد، تاکید کرد: در شرایط فعلی بازسازی اتوبوس‌ها تنها راهکار به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

کد خبر 508030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.