قالیباف: صنعت برق نیازمند سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت برق نیازمند سرمایه‌گذاری و سیاست گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر بوده و در بودجه ۱۴۰۰ هم تصمیمات مناسبی در این باره اتخاذ شده است.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش کمیسیون انرژی درباره دلایل خاموشی‌های اخیر برق اظهار کرد: خشکسالی و عدم بارندگی در ایران و سایر کشورهای جهان وجود دارد. البته در برخی استان‌های کشور این مشکل کمتر است ولی باید همه دست به دست هم بدهیم تا این مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به تدابیر و تصمیمات اتخاذ شده برای حل مشکلات برق مشترکان خانگی افزود: برای حل این موضوع برق بخشی از صنعت قطع شد و به سمت بخش خانگی آمد، البته ما مشکلاتی در بخش سیمان و میلگرد هم داریم که با تأمین برق شبانه این مشکلات نیز حل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات صنعت برق باید به سمت سیاست گذاری و سرمایه گذاری درست برویم، مطرح کرد: باید در این راه علاوه بر قوانین، زیر ساخت‌های کشور را در بخش برق و انرژی‌های تجدید پذیر تقویت کرد. البته در بودجه ۱۴۰۰ تصمیم خوبی برای حوزه برق، عدالت در مصرف برق، قیمت گذاری و سرمایه گذاری گرفته شده که اگر به آن سمت حرکت کنیم مشکلات حل خواهد شد.

قالیباف ادامه داد: نارسایی‌هایی وجود دارد و در برخی از استان‌ها این فشار بیشتر است. البته دولت در این باره تدبیر می‌کند و پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفت.

وی افزود: در این راستا رهاسازی ۱۵۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد کرخه و دز در دستور کار قرار گرفت تا مشکل بخش کشاورزی و همچنین هور العظیم حل و فصل شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 508012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.