برداشت صنایع و کشاورزی استان یزد از زاینده‌رود پذیرفته نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال سالانه حدود ۶۵ میلیون متر مکعب آب به استان یزد، گفت: متاسفانه بخش زیادی از این میزان صرف کشاورزی و صنعت این استان می‌شود که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

مهدی طغیانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اظهار نظر نماینده یزد پیرامون زاینده‌رود، اظهار کرد: قطعاً ما نسبت به انتقال حداقل میزانی که برای آب شرب مردم استان یزد نیاز است اعتراضی نداریم، اما تخریب‌ها و از بین بردن بیت‌المال را نمی‌پذیریم.

وی با اشاره به انتقال سالانه حدود ۶۵ میلیون متر مکعب آب به استان یزد، تصریح کرد: متأسفانه بخش زیادی از این میزان صرف کشاورزی و صنعت این استان می‌شود که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی که طرح انتقال آب به یزد اجرا شد، قرار بود از منبع بهشت‌آباد تأمین شود که متأسفانه آورده این منبع در سال‌های گذشته تأمین نشده است اما جریان انتقال آب به یزد همچنان ادامه دارد.

طغیانی تصریح کرد: انتظار می‌رود برداشت آب توسط صنایع و کشاورزی استان یزد تا زمانی که منابع آن از طرف وزارت نیرو تأمین نشده، متوقف شود متأسفانه این تخلف طی چندین سال گذشته در حال انجام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از وزارت نیرو در خواست می‌کنیم میزان برداشت صنایع و کشاورزی استان یزد را از ۶۵ میلیون متر مکعب آب انتقالی به این استان مشخص کند همچنین نمایندگان استان اصفهان درخواست دارند که از برداشت صنایع و کشاورزی استان یزد از زاینده‌رود تا زمانی که منابع آن تأمین نشده است جلوگیری شود.

کد خبر 508010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.