برای افزایش مشارکت بخش خصوصی باید تسهیلگری شود

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اسلامشهر گفت: برای افزایش سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای طرح‌ها، تغییر نگرش و تسهیلگری در ارائه خدمات ضروری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، چنگیز جعفری با اشاره به شعار سال رونق تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی‌ها، اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۰ عصاره نامگذاری سال‌های اخیر است، چرا که رونق تولید به عنوان پایه و اساس پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور برای مقابله با تهدید و تحریم دشمنان است و با توجه افزایش جمعیت و تعدد شهرها و به تبع آن ازدیاد مسائل و معضلات و کیفیت پایین خدمات شهری، مشارکت مردم برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و توجه جدی به مدیریت شهری، ضروری است.

وی گفت: در همین راستا شهرداری اسلامشهر از سال گذشته اقدام به واگذاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت دادن مردم در امور شهری و به دنبال آن ارتقا شرایط زندگی و افزایش کارایی در سطوح مختلف را در دستور کار قرار داده است.

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اسلامشهر با بیان اینکه عملیات اجرایی چندین پروژه مشارکتی در سطح شهر با حضور سرمایه‌گذاران در حال انجام است، تاکید کرد: به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها به عنوان نخستین تجربه‌های سرمایه‌گذاری، مشارکت و سرعت در جذب سرمایه گذار، نیازمند تغییر نگرش‌ها و تسهیلگری بیشتر در ارائه خدمات است.

وی افزود: امروز باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت بخش خصوصی در اسلامشهر فراهم شود در غیر این صورت نمی‌توان گام‌های مؤثری در مسیر توسعه برداشت.

جعفری با بیان اینکه اسلامشهر نسبت به برخی استان‌ها ظرفیت و بستر فراملی دارد، تصریح کرد: اسلامشهر به عنوان برند حمل و نقل شناخته شده و قابلیت این را دارد که بازار اقتصادی برای دو میلیون جمعیت جاده ساوه را فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: دوران نگاه‌های سنتی در شهر به پایان رسیده و بایستی در حوزه سرمایه‌گذاری موتور توسعه اقتصادی شهری را راه بیندازیم.

کد خبر 508005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.