۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
احیای بزرگترین پارک وین

مقامات وین، پایتخت اتریش از تلفیق مفاهیم قراردادی پارک و طراحی‌های مدرن شهری در بزرگترین فضای سبز شهر به نام Kurpark Oberlaa خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک Kurpark Oberlaa از سال ۱۹۷۴ تاکنون به عنوان بزرگترین پارک پایتخت اتریش شناخته شده و قرار است تا سال ۲۰۲۵، تحولات زیادی را متحمل شود. به زودی مسیرهای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، مکان‌های تفریحی، پیست‌های اسکیت و مکانی برای حفظ حیات وحش سراسر این فضای سبز را فرا خواهد گرفت. مدیران وین از اختصاص فضایی به مساحت ۹۳ هزار متر مربع از پارک به جایگذاری امکانات جدید خبر داده و ادعا کرده‌اند بهره‌برداری از تمام این مکان‌ها تا سال ۲۰۲۵ امکان‌پذیر خواهد بود. شهردار وین نام Freie Mitte را برای فضای سبز جدید برگزیده و آن را به عنوان بزرگترین پارک مدرن این شهر معرفی کرده است.

در پروژه جدید پارک، بخش‌هایی از خط راه‌آهن قدیمی حفظ خواهد شد ضمن این که مقامات تمام تلاش خود را برای افزایش تنوع زیستی منطقه به کار خواهند گرفت. در واقع قرار است Freie Mitte میزبان حیوانات و گونه‌های گیاهی بسیاری نظیر وزغ‌های سبز، خرگوش‌های قهوه‌ای، مارمولک‌های شنی، بازها و انواع پروانه‌ها و پرنده‌ها باشد.

احیای بزرگترین پارک وین

فضای قدیمی پارک با درختانی صد ساله حفظ خواهد شد و دسترسی بازدید کنندگان به بخش حیات وحش پارک از طریق پیاده‌راه‌های چوبی ممکن می‌شود. مردم می‌توانند در این مسیرها بر چشم‌اندازهای سراسر پارک اشراف کامل داشته باشند و نحوه پرورش حیوانات و گیاهان را از نزدیک مشاهده کنند.

بخش وسیع دیگری از پارک نیز به فضاهایی برای گرفتن دوش آفتاب، نصب تجهیزات ورزشی، مسیری برای دوچرخه‌سواری، یک باغ اجتماعی و سایر امکانات تفریحی اختصاص داده می‌شود. این قسمت پارک که Park Belt1 نامیده شده  قرار است تا پاییز ۲۰۲۱ تکمیل شده و به وسیله بیشه‌های سبز کوچکی از سایر بخش‌های پارک جدا شود.

مدیران وین امیدوارند پس از احیای بزرگترین پارک شهر و افزایش فضاهای سبز آن نه تنها به کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی کمک کنند، نشاط را نیز برای شهروندان پایتخت به ارمغان آورند.

احیای بزرگترین پارک وین

کد خبر 507996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.