۱۵ هزار مگاوات از تولید برق برنامه ششم توسعه عقب هستیم

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید ۲۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید ایجاد می‌شد که ۱۵ هزار مگاوات از این برنامه عقب هستیم.

به گزارش ایمنا، سید محمد مولوی در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی درباره دلایل خاموشی‌های اخیر برق با طرح این سوال که چرا در ماه‌های گذشته درباره احتمال خاموشی‌های برق تذکر ندادید؟ اظهار کرد: در حالی که نمایندگان شهرهای مختلف کشور بارها در صحن علنی این موضوع را متذکر شدند ولی وزارت نیرو توجهی به آن نکرد.

وی گزارشات مسئولان درباره خوزستان را قانع کننده ندانست و افزود: طبق برنامه ششم باید ۲۵ هزار مگاوات برق جدیدالتأسیس ایجاد می‌شد و ما از برنامه تعیین شده ۱۵ هزار مگاوات عقب هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تولید و انتقال و توزیع برق مشکلات اساسی وجود دارد و وزارت نیرو باید چاره اندیشی درستی در این باره انجام دهد.

مولوی اضافه کرد: اینکه در گزارش کمیسیون انرژی درباره علل خاموشی‌ها، بارش کم و گرمای زیاد را مقصر جلوه دادید، درست نیست. بلکه دلیل آن بی مدیریتی و بی‌توجهی است که سبب نابودی سرمایه‌های اجتماعی شده است.

وی ادامه داد: خوزستان فرزند دلیر ایران، جانباز انقلاب، مرزدار وفادار و مصداق شرف و غیرت است که امام خمینی (ره) گفت که دین خود را به اسلام ادا کرده است. با ایجاد شرایط موجود خدا شما را نمی‌بخشد که این مردم را آزرده کرده‌اید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات مختلف استان از جمله خاموشی‌های اخیر و نبود آب در استان خوزستان حل نشده است، اظهار کرد: مسؤولان باید از آه و ناله مادران دلشکسته خوزستان و روستاییان آسیب دیده بترسند.

مولوی خاطرنشان کرد: به رغم وجود سیل، گرد و غبار، بیکاری، رکود و خشکسالی در استان، مردم خوزستان در گرمای بیش از ۵۰ درجه، از نفت، گاز و خرما و نخل‌ها مراقبت کردند اما حالا شاهد مظلومیت نخل‌های زنده به گور شده در خوزستان هستیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 507995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.