سفر جمعی از نمایندگان به غرب استان تهران

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از بازدید اعضای این مجمع از شهرستان غرب استان تهران برای بررسی مشکلات حوضه آبی این منطقه خبر داد.

علی خضریان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید روز گذشته نمایندگان از شهرستان‌های غرب استان تهران، اظهار کرد: جمعی از نمایندگان استان تهران طی بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قدس از نزدیک در جریان کار آن قرار گرفتند و در ادامه، نشستی با مسئولان و متولیان شهرستان قدس برگزار و مشکلات حوضه آبی این منطقه بررسی کردند.

وی افزود: ایران در نیمکره خشک کره زمین قرار دارد و در سال‌های کم بارش مانند امسال با مشکلات آبی مواجه هستیم.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه ذخیره سد امیرکبیر امسال نسبت به سال گذشته کمتر است، تاکید کرد: در حال حاضر مشکل اصلی شهر قدس نیز مسئله کم‌آبی است، لذا باید مسئله آب را به صورت کلی حل کنیم.

خضریان گفت: در پایان این جلسه مقرر شد برای مناطقی از شهرک قدس که نیاز به آب دارد سهمیه بیشتری در نظر گرفته شود و اعتبارات در نظر گرفته شده برای تأمین آب در بودجه ۱۴۰۰ هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدید اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از واحدهای صنعتی شهرستان ملارد، گفت: در این بازدید مشکلات واحدهای صنعتی از قبیل ممنوعیت ایجاد صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و مشکلاتی که این مسئله برای فعالان صنعتی ایجاد کرده است و همچنین مباحث مربوط به کاربری اراضی بررسی شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی، عنوان کرد: امروزه باید بیش از گذشته به مسائل بخش خصوصی توجه کنیم. تأثیر مشکلاتی که امروزه دامداران در تأمین نهاده‌های دامی با آن مواجه هستند به دلیل بی‌توجهی دولت، بیشتر شده است و بدون شک شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند در رفع این معضلات و حفظ امنیت غذایی کشور مفید واقع شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: مشکلات پیش آمده برای دامداران تأثیر جدی در تولیدات برخی شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی داشته است، بسیاری از هزینه‌های موجود به صورت ارزی است و با بالا رفتن نرخ ارز تأثیرات کلی در تولیدات این شرکت‌ها داشته است. مجلس در همه حالت از بخش خصوصی به ویژه شرکت‌هایی که امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کنند، حمایت می‌کند.

خضریان تصریح کرد: با توجه به توانمندی و ظرفیت بالای بخش خصوصی، حمایت و نظارت دولت از آنها می‌تواند چرخه‌های تولید را در کشور به حرکت در بیاورد. دولت باید ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی را مدیریت کند؛ بی‌توجهی به ظرفیت‌ها ناشی از ناکارآمدی دولت‌ها است،، مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند "یکی از ارکان سیاست اقتصاد مقاومتی مردمی بودن آن است." امیدواریم که در دولت منتخب مشکلات رفع شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران همچنین از برگزاری جلسه اعضای این مجمع در فرمانداری شهریار با هدف بررسی مشکلات سه شهرستان قدس، ملارد و شهریار خبر داد و افزود: رسیدگی به مشکلات حاشیه کلانشهرها با نگاه عدالت‌محور جزو اولویت‌های مجلس یازدهم است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه مشکلات شهرستان‌های غربی پایتخت بررسی شد، ادامه داد: باید با استفاده بهینه از اطلاعات هر شهرستان، استراتژی توزیع عادلانه منابع مالی را تدوین کنیم. ثبت و پردازش اطلاعات به صورت دوره‌ای این امکان را فراهم می‌آورد که بتوانیم تصمیم درستی در قوه مقننه در مورد آنها اتخاذ کنیم.

خضریان همچنین از بازدید اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از پروژه زیرگذر فتح و باغستان خبر داد و گفت: پروژه بزرگراه فتح تقاطع غیر هم سطح شهریار از بهترین پروژه‌های راه و شهرسازی است که بهره‌برداری از آن باعث کاهش ترافیک در محدوده تهران و شهریار خواهد شد.

وی افزود: پروژه فتح یکی از بهترین پروژه‌ها است که در حال حاضر اجرای آن با مشکلات کمبود اعتبار روبه‌رو است، میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل این پروژه حدود ۴۰ میلیارد تومان است که باید از طرف سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری و وزارت راه و شهرسازی تأمین شود. بدون شک تکمیل این پروژه کمک بزرگی در حل معضل ترافیک خواهد داشت.

کد خبر 507950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.