سیل بزرگترین نیروگاه برق آلمان را دچار اختلال کرد

به دنبال جاری شدن سیل بی سابقه در شمال غرب اروپا به ویژه در آلمان و ورود سیل به بزرگترین نیروگاه برقی این کشور، ایستگاه‌های برقی آبی دچار اختلال شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، بزرگترین تولیدکننده برق آلمان (Weisweiler) روز شنبه اعلام کرد که سیل رودخانه واقع در شمال راین و وستفالن به یک معدن نفوذ پیدا کرده و منبع تغذیه نیروگاه زغال سنگ وایزویلر در غرب کلن را قطع کرده است.

بر اساس اطلاعیه نیروگاه ویسویلر، معدن و نیروگاه ویسویلر به طور گسترده تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، نیروگاه با ظرفیت کمتری کار می‌کند، واحدهای ۳۰۰ مگاواتی در حال حاضر از طریق ذخایر زغال سنگ تأمین می‌شوند و فعالیت واحدهای ۶۰۰ مگاواتی نیز متوقف شده است.

در اطلاعیه نیروگاه برقی آلمان آمده است، امید است تا پایان هفته تولید زغال سنگ از سر گرفته شود و کارشناسان در حال ارزیابی زمان لازم برای بازیابی کامل عملیات در معدن سیل زده و نیروگاه هستند.

جاری شدن سیل ویران‌گر در شمال غرب اروپا به ویژه در آلمان و بلژیک ۱۶۰ کشته، صدها مفقود و خسارات گسترده‌ای برجای گذاشته است. کارشناسان این فاجعه را به بحران تغییرات آب‌وهوایی نسبت می‌دهند.

ارتش آلمان برای کمک به عملیات آواربرداری در شهرها و روستاهای آسیب‌دیده مستقر شده است. مقام‌های رسمی پیش‌بینی می‌کنند که آمار کشته‌شدگان در روزهای آینده افزایش یابد.

این در حالیست که با ادامه بارش باران در مناطق غربی آلمان، سطح آب رودخانه راین و رودهای منشعب از آن همچنان به صورت خطرناکی در حال بالا آمدن است و احتمال شکسته شدن سد و وارد شدن خسارت‌های بیشتر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 507914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.