قول سکوی المپیک نمی‌دهیم، اما تلاش می‌کنیم/ آلکنو مربی رزومه‌داری است

سیامک مرندی بازیکن تیم ملی والیبال ایران در رابطه با آخرین شرایط تیم ملی والیبال برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو صحبت می‌کند و معتقد است ملی‌پوشان والیبال برای گرفتن بهترین نتیجه بسیار تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران بعد از رقابت‌های لیگ ملت‌ها برای المپیک آماده می‌شود. سیامک مرندی که برای مسابقات لیگ ملت‌ها همراه تیم ملی نبود در حال حاضر یکی از یاران آلکنو برای رقابت‌های المپیک است. خبرنگار ایمنا با این بازیکن تیم ملی والیبال گفت و گویی انجام داده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانیم:

شرایط تیم ملی والیبال برایحضور در  المپیک چگونه است؟

تیم بعد از مسابقات لیگ ملت‌ها تمرینات خوبی کرده است و بدون مصدومیت کار خود را ادامه می‌دهیم. سعی کردیم نقاط ضعفی که در لیگ ملت‌ها داشتیم را برطرف کنیم، همه می‌دانیم المپیک شرایط خاص خود را دارد و ما هم می‌دانیم با چه تیم‌هایی می‌خواهیم بازی کنیم. هم گروهی‌های ما تیم‌های خوبی هستند که برخی از آنها شانس سکو دارند.

گروه ما از لحاظ اسم نسبت به گروه دیگر راحت‌تر است، اما در زمین شرایط فرق می‌کند و امیدوارم بهترین نتایج را کسب کنیم.

کارشناسان والیبال اعتقاد دارند، اگر شما برای لیگ ملت‌ها همراه تیم ملی اعزام می‌شدی با آمادگی بیشتری برای المپیک می‌رفتی، نظر خودت راجع به این موضوع چیست؟

نبود من در لیگ ملت‌ها تصمیم سرمربی تیم ملی بود که اگر در این رقابت‌ها حاضر می‌شدم و در شرایط مسابقه بودم، آماده‌تر برای المپیک می‌رفتم، اما ورزش حرفه‌ای همین است که یک روز انتخاب می‌شوی و یک روز هم انتخاب نمی‌شوی. در حال حاضر خدا را شکر می‌کنم که در تیم ملی هستم.

لیگ ملت‌ها با المپیک چه تفاوتی دارد؟

المپیک هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، بزرگترین تورنمنت جهان است، کسی به کسی رحم نمی‌کند و بیشتر از ۱۲ تیم در این رقابت‌ها حضور پیدا نمی‌کنند ولی لیگ ملت‌ها هرساله با ۱۶ تیم برگزار می‌شود.

شانس روی سکو رفتن دارید؟

والیبال بازی فرصت‌ها و لحظه‌ها است، هر شخصی در رشته خود قبل از مسابقه بگوید روی سکو می‌رود، بزرگترین اشتباه را کرده است. قول سکو نمی‌دهیم، اما قول می‌دهیم بسیار تلاش کنیم و با توجه به بازی دیگر تیم‌ها بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

نظر شما راجع به سرمربی تیم ملی والیبال ایران چیست؟

یکی از پر افتخارترین مربی‌های دنیا است و این موضوع را از روی رزومه‌ای که دارد می‌توان فهمید، در مسابقات لیگ ملت‌ها نشان داد که مانند دیگر مربی‌هایی که به ایران آمدند نیست زیرا آنها با تعدادی بازیکن مشخص کار خود را شروع و تمام می‌کردند ولی آلکنو به تمام بازیکنان جوان و با تجربه با ترکیب‌های مختلف بازی داد تا به این ترتیب ۱۲ نفر برای المپیک برسد.

پست لیبرو در والیبال به پست دروازه بانی در فوتبال شباهت دارد؟

به نظر من در والیبال سخت‌ترین پست برای لیبرو است زیرا خوب بودنش به چشم نمی‌آید ولی عملکرد بد خیلی زود به چشم می‌آید، در پست‌های دیگر اگر یک بازیکن اشتباهاتی داشته باشد می‌تواند با اسپک یا سرویس جبران کند اما لیبرو چنین چیزی را ندارد و فقط می‌تواند دریافت کند که تا حدودی مانند پست دروازه بانی است.

تیم‌های لیگ برتر چقدر روی عملکرد تیم ملی تأثیر دارند؟

تمام سرمایه تیم ملی از باشگاه‌ها است، اگر لیگ خوب و پویایی داشته باشیم به تیم ملی هم کمک کرده‌ایم. بیشتر بازیکنان تیم ملی در باشگاه‌های ایران هستند و برخی از آنها لژیونر که شاکله تیم ملی از باشگاه‌های ایران شروع می‌شود و لیگ برتر والیبال ایران هرچقدر پیشرفته باشد در نوع عملکرد تیم ملی هم تأثیر دارد.

کمیته المپیک پاداشی داده است؟

طبق چیزی که تلویزیون اعلام کرد گفتند نفری ۳۰ میلیون تومان پاداش می‌دهند که حرف خود را عملی کردند. از مردم می‌خواهیم برای ما دعا کنند تا در بهترین شرایط، بهترین نتایج را بگیریم و آن‌ها را شاد کنیم.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 507883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.