۵۰ هزار هکتار اراضی شهری در اختیار طرح ملی مسکن قرار گرفت

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه ۵۳۰ هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست، بر همراهی متقاضیان پذیرفته شده در تأمین به موقع آورده‌ها، تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی امروز ۲۶ تیر در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۵۹۰۳ واحد از ۱۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن کارکنان جهاد کشاورزی، موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه برای تأمین مسکن کارکنان وزارت جهاد که سال گذشته به امضا رسید، گفت: مردم مستحضر باشند که به دلیل قرائت‌های ناصواب در سنوات گذشته چندین سال با فقر زمین در محدوده و حریم شهرها مواجه بودیم. با تلاش مستمر هم اکنون به یک قرائت و برداشت واحد در خصوص تأمین زمین برای احداث مسکن دست یافتیم.

وی ادامه داد: هم اکنون فقر زمین برای احداث مسکن برطرف شده است و با تفاهم نامه‌ای که بین وزارت راه با وزارت جهاد منعقد شد ۵۰ هزار هکتار اراضی شهری را تحت اختیار گرفتیم که امیدوار هستیم با تاکید وزیر جهاد کشاورزی اراضی بیشتری در اختیار وزارت راه و شهرسازی به منظور اجرای طرح‌های تولید مسکن قرار بگیرد.

اسلامی با یادآوری این مطلب که تفاهم نامه وزارت راه با وزارت جهاد کشاورزی مهر ماه ۱۳۹۹ به امضا رسید، توضیح داد: شناسایی و ثبت نام از بازنشستگان و شاغلان وزارت جهاد کشاورزی، انجام مراحل قانونی برای تغییر کاربری‌ها و سایر موارد طی ۱۰ ماه انجام شد تا عملیات اجرایی با برنامه‌ریزی به منظور توسعه مسکن انجام شود.

وی ارائه برنامه واحد از سوی دو وزارتخانه و همچنین ارائه سازوکارهای لازم به منظور هم افزایی بیشتر را از جمله دلایل موفقیت تفاهم نامه مشترک برشمرد و تصریح کرد: با تلاش وزارت راه و شهرسازی، جریان تولید مسکن به جریان پایداری تبدیل شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: طرح اقدام ملی مسکن با برنامه‌ریزی منسجم و نظام مند و با رعایت ملاحظات زیست محیطی و معماری و شناسایی متقاضیان واقعی، اجرایی و عملیاتی شده است.

اسلامی تسهیل در تأمین مالی پروژه طرح اقدام ملی را از دیگر اقدامات و پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: در ماه‌های پایانی ۱۳۹۸ از شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای اخذ شد که بر اساس آن ۸۰ درصد تأمین مالی ساخت مسکن به انبوه سازان تسهیلات ارائه شود. همچنین تسهیلات دریافتی از سازنده به خریدار قابل انتقال باشد.

وی افزود: در گام تکمیلی نیز رقم تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و با این کار توانستیم نسبت وام به قیمت تمام شده را تا حدود ۶۰ درصد ارتقا بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: هم اکنون طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ هزار نقطه با اجرای ۵۳۰ هزار واحد در حال انجام است که در مراحل گوناگون پیشرفت فیزیکی است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تا به امروز ۴۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در قالب طرح مشارکتی و واگذاری گروهی در بافت فرسوده و سایر بافت‌ها افتتاح شد. چنانچه مردم آورده خود را به موقع واریز کنند واحدها در زمان مقرر تحویل متقاضیان خواهد شد.

کد خبر 507870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.