اجرای مدیریت مشارکتی پسماند در نکا

شهردار نکا از اجرای مدیریت مشارکتی پسماند در این شهر خبر داد.‏

موسی خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرستان نکا دارای ظرفیت و پتانسیل فراوان در زمینه‌های مختلف به ویژه گردشگری است و با داشتن رودخانه نکارود می‌تواند به قطب گردشگری در شرق استان تبدیل شود که در این راستا شهرداری در حال اجرای پروژه‌های مناسب در حوزه رودکناری است.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و مدیریت پسماند تصریح کرد: مدیریت اصولی زباله‌ها، فرهنگ‌سازی در تفکیک و جداسازی زباله تر و خشک و رعایت مسائل زیست‌محیطی از موارد مهمی است که در دستور کار شهرداری نکا قرار دارد.

شهردار نکا ادامه داد: اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان شهرداری‌های شرق استان جهت افزایش ظرفیت از ۹۰ تن به ۲۵۰ تن به کمپوست مشارکتی این شهر تعلق گرفت و اقدامات بسیار مناسبی جهت رفع مشکلات دفن زباله به صورت سنتی در مرکز دفن در حال اجرا است.

شهردار نکا خاطرنشان کرد: اجرای طرح مدیریت پسماند نیازمند برنامه مدون و مشخص است که با توسعه دانش روز و استفاده از روش‌های مختلف برای مدیریت پسماند، می‌طلبد با اجرای طرح‌های مختلف از زباله بهترین استفاده را کرد و در این زمینه آموزش‌های لازم به شهروندان ارائه شود.

وی تسریع در پرداخت تسهیلات اعطایی از سوی سازمان شهرداری‌ها برای تکمیل پروژه پارک جنگلی قرمرض، توسعه ناوگان لجستیکی شهرداری و خرید ماشین آلات سنگین، رفع مشکلات در حوزه پسماند شهرداری‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نیاز این شهر عنوان کرد.

کد خبر 507819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.