فداکاری‌ شهردارهای یونانی برای مهار کرونا

بیش از ۳. ۹۹ درصد شهردارهای یونانی برای دریافت واکسن کرونا یا ایمنی در مقابل این بیماری خطرناک دواطلب شده‌اند به این امید که مردم کشور را به ثبت نام برای دریافت آن ترغیب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یونان یکی از موفق‌ترین کشورهایی اروپایی در مواجهه با ویروس کرونا به شمار می‌رود چرا که مقامات آن از همان ابتدای شیوع بیماری توانستند کنترل امور را به دست گیرند و از تحمیل رنج زیاد بر مردم خودداری کنند. مدیران در سراسر نقاط کشور، از همان زمان شیوع بیماری به حدی هوشمندانه عمل کردند که گویی پیدایش این ویروس را پیش‌بینی کرده بودند. اعمال سختگیری‌های معقول، بستن زودهنگام مرزهای کشور روی بیگانگان، نظارت بر معیشت مردم و اهدا بسته‌های کمکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که این افراد در جهت نجات جان شهروندان و کشور اعمال کردند البته تلاش‌های مدیران تنها به این اقدامات ختم نشد و تا فداکاری برای دریافت واکسن‌های آزمایشی نیز پیش رفت.

اتحادیه مرکزی شهرداری‌های یونان در پانزدهم ژوئیه ادعا کرد که تقریباً تمام شهردارهای سراسر کشور برای دریافت واکسن داوطلب شده‌اند ضمن این که قرار است اقدامات لازم را برای ایمن‌سازی شهرهای خود در مقابل کروناویروس جدید انجام دهند این در حالی است که اغلب این افراد دوز اول واکسن را دریافت کرده و خواهان تزریق دوز بعدی شده‌اند تا از این طریق، نگرانی‌های مردم مبنی بر عوارض دریافت واکسن را به حداقل برسانند.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی رسانه‌های مختلف، دریافت این میزان واکسن توسط مقامات شهری، بسیار بالاتر از حد انتظار بوده و امید است ایمنی شهرها و مردم در مقابل این بیماری به زودی حاصل شود و یونان برای همیشه با کرونا وداع کند.

رئیس جمهور یونان ادعا کرده است اقدام شهردارها برای دریافت واکسن نوعی فداکاری به حساب می‌آید که در تلاش برای ایمن‌سازی شهروندان انجام شده است چرا که از این طریق، افراد بسیاری به دریافت واکسن گرایش پیدا می‌کنند و در نتیجه دیوار ایمنی در مقابل هر شهر برای پیشگیری از ورود ویروس ساخته خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی است که پس از انتشار این اخبار هر روز بر تعداد شهروندانی که برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کرده‌اند، افزوده شده است و در صورت ادامه این روند، از وقوع موج چهارم شیوع بیماری کووید -۱۹ جلوگیری می‌شود از سوی دیگر، شهردارهای یونانی با داوطلب شدن برای دریافت واکسن، مسئولیت خود برای حفظ جان مردم را به نهایت رسانده‌اند.

فداکاری‌ شهردارهای یونانی برای مهار کرونا

کد خبر 507800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.