چه کسی شانس اصلی دریافت توپ طلا است؟

با پایان رقابت های فوتبال در اروپا، حالا گمانه زنی های زیادی می‌شود که چه کسی مستحق دریافت توپ طلا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فصل فوتبالی پیش رو که گذشت، جدا از لیگ‌های باشگاهی اروپایی، تورنمنت‌های ملی نظیر یورو و کوپا آمه ریکا هم برگزار شد. حالا با قهرمانی ایتالیا و آرژانتین در دو قاره، شانس بازیکنان مطرح برای کسب توپ طلا را بررسی می‌کنیم.

چه کسی شانس اصلی دریافت توپ طلا است؟

۱- لیونل مسی

فوق ستاره آرژانتینی در تیم بارسلونا باز هم بار اصلی تیمش را بر دوش کشید. درخشش او مثل همیشه عیان بود. او در لالیگا ۳۰ گل به ثمر رساند و برای نهمین فصل پیاپی "ال‌پی‌چی‌چی" یا همان عنوان آقای گلی را بدست آورد. مهم‌تر از همه این اتفاقات، رویایی بود که در تیم ملی فوتبال آرژانتین بدست آورد. لئو پس از ۲۸ موفق شد آلبی سلسته را به قله برساند و عدد صفر کارنامه ملی اش را از بین ببرد. حالا با این اوصاف او از دید اکثر کارشناسان و رسانه‌هایی مثل اسکای و فرانس فوتبال که اهدا کننده توپ طلا است، بیشترین شانس را دارد تا به هفتمین توپ طلا برسد و دست نیافتنی‌تر شود.

۲- جورجینیو:

او بازیکن مغضوب و مورد تنفر هواداران چلسی بود. روزگار سختی را در استمفورد بریج طی می‌کرد اما یک اتفاق او را نجات داد. زمانی که توخل پا به لندن گذاشت، به هافبک ایتالیایی اعتماد کرد و او هم رفته رفته بهترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشت. جورجینیو آرام آرام به یک مهره قابل اتکا در وسط زمین تبدیل شد. این بازیکن با چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. کمی بعدتر، با آتزوری به یورو رفت. ایتالیا با نمایش‌های جذاب امید اول نه بلکه یکی از شانس‌های قهرمانی بود. شرایط طوری پیش رفت که اتفاقاً لاجوردی‌ها فاتح اروپا شدند. بازی‌های درخشان هافبک چلسی در ترکیب تیم مانچینی کاری کرد تا عده‌ای حالا او را حتی بالاتر از لیونل مسی شانس اصلی توپ طلا بدانند.

چه کسی شانس اصلی دریافت توپ طلا است؟

۳- کانته:

انگولو کانته یکی از بهترین هافبک‌های چغر و قابل اعتمادی بود که با درخشش در ترکیب چلسی، تبدیل به حسرت بزرگ تیم‌های اروپایی شده که او را در ترکیب خود ندارند. حضور به موقع در حمله و دفاع و سبک منحصر به فرد، از او یک غول ساخته است. قهرمانی با چلسی در اروپا، شاید ناکامی اش در تیم ملی فرانسه را زیر سئوال ببرد، اما به هر حال درخشش در بازی‌های بزرگ او را هم ردیف کسانی که شانس توپ طلا دارند، قرار داده است.

۴- هری کین:

او مورد توجه پپ و سیتی است؛ همیشه جزو بازیکنان تاپ به شمار می‌رود. کسب عنوان آقای گلی و بهترین پاسور لیگ برتر فوتبال انگلیس، به صورت همزمان در فصل گذشته در تیم تاتنهام، اندک شانسی برای کین رقم زده است البته رسیدن به فینال یورو و ناکامی با انگلیس در خاک لندن، شاید این شانس را از بین ببرد.

چه کسی شانس اصلی دریافت توپ طلا است؟

۵- کریستیانو رونالدو:

هیچ شکی وجود ندارد که رونالدو در کنار مسی از مهم‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار می‌رود، اما مهم‌ترین دستاورد کریس در سالی که گذشت عنوان آقای گلی لیگ ایتالیا بود. ناکامی با یووه در اروپا و لیگ داخلی و جام حذفی و نمایش ضعیف با پرتغال در یورو اندک شانس او را هم از بین خواهد برد، هرچند که CR7 بالاخره پس از سال‌ها به رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی رسید اما فقط گلزنی برای بدست آوردن توپ طلا کافی نیست.

۶- دیبروینه:

کوین در سال‌های اخیر چه در لیگ آلمان و چه در ترکیب سیتی، یکی از بهترین هافبک‌های دنیا بوده است، این هافبک بلژیکی همیشه در ترکیب اصلی یکی از تأثیرگذارترینها است. درخشش او سیتی را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند اما ناکامی جلوی چلسی و نمایش بد با بلژیک در یورو، شانس زیادی را برای دیبروینه به وجود نمی‌آورد.

چه کسی شانس اصلی دریافت توپ طلا است؟

۷- لواندوفسکی:

لوا به ماشین گلزنی معروف است. فقط کافی است به آمارش نگاهی بیندازید. در فصلی که گذشت با ۴۱ گل آقای گل بوندس لیگا شد و کفش طلای اروپا را بدست آورد و البته با عبور از گرد مولر افسانه‌ای، بهترین آمار خود را رقم زد. مهاجم ۳۳ لهستانی در بایرن ۳۵۶ بازی انجام داده و ۳۰۶ گل زده است. حذف بایرن از لیگ قهرمانان و نمایش‌های بد کشورش در یورو شانس او را تحت الشعاع قرار داده است.

۸- نیمار و امباپه:

این دو بازیکن گران‌ترین ستاره‌های پاریسن ژرمن هستند که در ازای گرفتن پول هنگفت تلاش می‌کنند این تیم را به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برسانند. پاریس البته یک بار به فینال رسیده اما ناکام بوده است. درخشش نیمار و امباپه فقط در لیگ فرانسه است. مرد برزیلی از بارسا خارج شد تا زیر سایه مسی نباشد اما حالا امباپه او را تحت الشعاع قرار داده است. ناکامی با برزیل در فینال کوپا و عدم کسب جام لیگ قهرمانان اروپا با پاریسی‌ها عملاً نشان می‌دهد نی شانسی برای فتح توپ طلا ندارد. امباپه هم که سوادی پوشیدن لباس رئال را دارد، چندان درخشان نبوده است البته حذف با فرانسه در یورو هم این موضوع را تأیید می‌کند که پسرک جوان حالا حالاها جای پیشرفت دارد.

کد خبر 507796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.