توسعه سرانه‌های عمومی با مشارکت راه و شهرسازی

معاون معماری و شهرسازی شهردار گرگان گفت: در خصوص بازآفرینی، اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ، کالبد و افزایش عملکرد بافت شهری انجام داده‌ایم و شبکه معابر، اصلاح زیرساخت‌ها و روبناها با مشارکت دولت اصلاح شده است.

مجید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید دولت در سال‌های اخیر مبنی بر توانمندسازی، در روند بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری اقدامات خوبی شد.

وی افزود: شهرداری ملزم است در بافت فرسوده حداکثر ۵۰ درصد تخفیف پرداخت عوارض داشته باشد و در حال حاضر نیز پروانه ساختمانی برای آن به صورت رایگان ارائه می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار گرگان با بیان این که ضوابط تشویقی در بافت فرسوده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بر طبق این ضوابط تشویقی هزینه‌های نظام مهندسی نصف می‌شود و امکان بارگذاری طبقات به منظور تشویق سرمایه گذاران وجود دارد به علاوه این معاونت در مباحث مربوط به اجرای پروژه‌ها در برخی محلات فرسوده شهر با مشارکت اداره راه و شهرسازی در حال احداث ساختمان‌هایی جهت توسعه سرانه‌های عمومی مثل سرای محلات، توسعه پارک‌ها و فضای سبز و ایجاد شبکه معابر است.

وی اضافه کرد: در صورتی که خدمات زیربنایی مناسبی در بافت‌های محلات هدف ایجاد شود، ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در آن‌ها وجود دارد، بالفعل شده و موجب ارتقای کیفیت و بهبود شرایط زندگی ساکنان در این محلات می‌شود.

طاهری ادامه داد: شهرداری با رویکرد توسعه از درون و توانمندسازی هم در مباحث مربوط به خدمات زیربنایی و کالبدی و هم در حوزه ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی همچنین افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم و آموزش‌های شهروندی به ارائه خدمات پرداخته است.

وی با بیان این که توانمندسازی افراد ساکن در بافت از اهداف شهرداری گرگان بوده است، گفت: امروزه می‌توان با قاطعیت اذعان کرد برخی محلات شهر دیگر مشخصه‌های فرسودگی را ندارد و با توجه به بهبود کیفیت زندگی از منظر کالبدی و فرهنگی در آن‌ها، در حال بازنگری و تدقیق محدوده بافت‌های فرسوده شهر هستیم.

کد خبر 507792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.