بیش از ۵۰۰ مگاوات برق کشور از طریق واردات تأمین می‌شود

سخنگوی صنعت برق ایران گفت: صادرات برق اکنون در وضعیت حداقلی و کمتر از ۱۰۰ مگاوات بوده و بیش از ۵۰۰ مگاوات برق نیز از طریق واردات تأمین می‌شود.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر شبکه برق وضعیت پایدار دارد، نیروگاه‌های حرارتی با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند به طوری که رکورد پیک روز بیش از ۵۰ هزار مگاوات در نیروگاه‌های حرارتی ثبت شده است.

اکنون هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای نداریم

وی افزود: همچنان نیروگاه‌های برق آبی با محدودیت تولید مواجه هستند، اکنون هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای در هیچ نقطه کشور نداریم و هیچ محدودیتی برای تأمین برق مشترکان حوزه‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی از طریق خاموشی اعمال نشده است.

بیش از ۵۰۰ مگاوات برق به کشور وارد می‌شود

سخنگوی صنعت برق ایران گفت: صادرات برق اکنون در وضعیت حداقلی و کمتر از ۱۰۰ مگاوات بوده و بیش از ۵۰۰ مگاوات برق نیز از طریق واردات تأمین می‌شود.

از روز دوشنبه مصرف برق به بیش از ۶۴ هزار مگاوات نیز می‌رسد

رجبی مشهدی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود که از روز دوشنبه با افزایش دما در کشور رو به رو بوده و مصرف برق افزایش قابل توجهی داشته و به عدد بیش از ۶۴ هزار مگاوات در روز برسد بنابراین لازم است مشترکان و مردم بیش از پیش در این روزها در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

وی در رابطه با سخنان وزیر نیرو مبنی بر اینکه از روز دوشنبه دیگر قطعی برق نخواهیم داشت، گفت: آقای اردکانیان گفته است از روز دوشنبه که هوا گرم‌تر می‌شود مردم باید بیشتر همکاری کنند تا امکان تأمین آسایش برای مشترکان فراهم شود و برخی رسانه‌ها از این صحبت سو برداشت کرده و تیتر زده‌اند که از دوشنبه نخواهیم داشت.

اکنون ۱۰ روز است خاموشی برنامه‌ریزی شده در هیچ جای کشور نداشته‌ایم

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: اکنون ۱۰ روز است خاموشی برنامه‌ریزی شده در هیچ جای کشور نداشته‌ایم و اگر خاموشی اعمال شده، ناشی از حوادث شبکه‌ای بوده است و اگر همکاری مردم از دوشنبه به بعد نیز ادامه یابد در صورت امکان بدون خاموشی و یا با حداقل میزان خاموشی رو به رو خواهیم بود.

تهران بیشترین میزان مصرف برق در کل کشور را دارد

رجبی مشهدی اضافه کرد: میزان مصرف برق هر استان بر اساس جمعیت و میزان صنایع مستقر، متغیر است، بر این اساس منطقه تهران و استان تهران با توجه به جمعیت و صنایع بیشترین مصرف را در حال حاضر داشته و پس از آن استان خوزستان از نظر میزان مصرف برق در جایگاه دوم در کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: همچنین استان‌های خراسان شمالی و اردبیل به دلیل جمعیت و مساحت کمتر، کمترین میزان مصرف برق در کل کشور را دارند.

کد خبر 507785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.