استفاده از تلفن همراه در بروز بیش از ۴۰ درصد تصادفات دخیل است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: بیش از ۴۰ درصد علت تصادفات رانندگی در استان ناشی از بی‌توجهی به مسیر جلو است که علاوه بر خستگی و خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی مهمترین دلیل این بی‌توجهی است.

سرهنگ محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که یکی از مهمترین آفت‌های رانندگی شهروندان اعتیاد به استفاده تلفن همراه است و در رصد رفتار رانندگان به صورت نامحسوس بیشتر رانندگان هنگام رانندگی درگیر استفاده از تلفن همراه هستند.

وی افزود: بیش از ۴۰ درصد علت تصادفات رانندگی در استان ناشی از نداشتن توجه به مسیر پیش‌رو است که علاوه بر خستگی و خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی مهمترین دلیل این بی‌توجهی است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه یکی از مهمترین عوامل حواس پرتی عابران پیاده است، نگاه کردن به موبایل در هنگام راه رفتن و رانندگی عارضه خطرناک کوری محیطی را در پی دارد و فرد با صحبت کردن با موبایل در حین رانندگی از کنترل راه غافل می‌شود.

وی ادامه داد: در بررسی‌های کارشناسی دلیل بیشتر واژگونی‌ها، خروج از جاده و تصادفات جلو به عقب استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است که این امر نیازمند دقت بیشتر داشتن رانندگان هنگام رانندگی است.

سرهنگ محمدی در خصوص بیمه بودن اشخاص ثالث در تصادفات، گفت: تمام سرنشینان وسایل نقلیه بجز راننده، شخص ثالث تلقی شده و در صورت آسیب احتمالی به آنان پرداخت دیه کامل و جبران ضرر و زیان تعلق می‌گیرد حتی اگر سرنشینان از بستگان درجه یک راننده باشند.

کد خبر 507781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.