وزنه بردار اوگاندایی همچنان ناپدید در توکیو

مقامات ژاپنی تلاشهای خود را برای پیدا کردن وزنه بردار اوگاندایی بیشتر کردند.

به گزارش ایمنا، اتفاق حاشیه‌ای المپیک ناپدید شدن وزنه بردار اوگاندایی است که روز جمعه در اوزاکا ناپدید شد. به گفته برگزارکنندگان بازی‌ها مقامات هنوز به دنبال او هستند. گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که وی یادداشتی را نوشته که می‌گوید می‌خواهد در ژاپن بماند و کار کند زیرا زندگی در اوگاندا دشوار است.

اما مسائل مربوط به کرونا هم حاشیه‌هایی را برای برگزار کنندگان مسابقات به دنبال داشته است.

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو امروز شنبه گفتند که یک نفر در دهکده ورزشکاران به کرونا مبتلا شده است. این اولین مورد در محلی است که بیشتر رقبا در آن اقامت خواهند کرد و به همین خاطر شک و تردیدهای جدیدی در مورد وعده‌های یک بازی "امن و مطمئن" ایجاد می‌کند.

برگزارکنندگان تأیید کردند که نمونه تست فردی که در امر سازماندهی بازی‌ها مشارکت دارد مثبت شده است. ملیت فرد به دلیل رعایت حریم خصوصی مشخص نشده است.

بازی‌های ۲۰۲۰ که به دلیل همه گیری جهانی به مدت یک سال به تعویق افتاد، بدون تماشاگر و تحت قوانین سختگیرانه قرنطینه برگزار می‌شود.

عموم مردم ژاپن در مورد این بازی‌ها نگران و مخالف هستند چرا که فقط حدود ۲۰٪ از افراد علیه این ویروس هر دو دوز واکسن خود را زدند.

رئیس توکیو ۲۰۲۰، سیکو هاشیموتو نگرانی‌های مردم را تأیید کرد.

وی روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: من درک می‌کنم که هنوز بسیاری از عوامل نگران کننده وجود دارد. برگزارکنندگان باید سعی کنند مطمئن شوند که مردم از بی خطر بودن و ایمنی این بازی‌ها مطلع می‌شوند.

تاکنون بیش از ۴۰ نفر درگیر این بازی‌ها اعم از اتباع داخلی و خارجی آزمایش مثبت داشته اند که آخرین آن ابتلای فردی در دهکده بازی‌ها است.

منبع: ایسنا

کد خبر 507776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.