تخریب شبانه فضای سبز آستارا توسط افراد ناشناس

شهردار بندر آستارا با بیان این که برخی افراد معلوم الحال، شبانه به فضای سبز و درختان شهر آسیب وارد می کنند، گفت: شهروندان با دیدن چنین صحنه‌هایی، مراتب را به شهرداری و پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متأسفانه مدتی است برخی افراد ناشناس شبانه با حضور در پارک‌ها به فضای سبز و درختان شهر آستارا آسیب وارد کرده و گل‌ها را از بین می‌برند، از شهروندان انتظار داریم با دیدن چنین صحنه‌هایی، مراتب را به شهرداری و پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

وی تصریح کرد: روز پنجشنبه هفته گذشته نیز در شرایط خشکسالی تابستان، دو پمپ شناور شهرداری هر کدام به ارزش یکصد میلیون ریال از وسط بلوار شهید حسین نژادی در شهرک عباس آباد سرقت شده و شهرداری را در آبیاری فضای سبز دچار مشکل کرده است.

شهردار آستارا با بیان این که فضای سبز متعلق به همه شهروندان است و برای ایجاد هر مترمربع آن هزینه و وقت زیادی صرف می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۳ کارگر شهرداری به صورت شبانه روز وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

وی گفت: برخی شهروندان بدون هماهنگی و مجوز شهرداری اقدام به هرس کردن و زدن شاخ و برگ درختان مقابل منزل مسکونی و واحد تجاری خود می‌کنند که این مسئله باعث خشک شدن و از بین رفتن درختان شهری شده است.

معیتی تصریح کرد: در سال جاری با اقدامات برخی شهروندان، تعدادی درختان شهر از گونه‌هایی همچون، چنار کرج، افرا، فوتونیا، لگستروم در خیابان‌های فارابی و امام خمینی (ره) به وسیله گازوئیل، شاخه‌زنی، هرس و تنه‌زنی از بین رفته و شهرداری از این بابت دچار خسارت شده است.

وی با بیان این که شهرداری در حال حاضر برای خرید برخی درختان همچون فوتونیا ۱۰ تا ۱۲ میلیون ریال هزینه می‌کند، تاکید کرد: درختان نقش بسیار مهم و حیاتی درزندگی انسان‌ها و سایر جانداران ایفا می‌کنند و کاشت و ماندگاری یک نهال از گونه‌های درختی سایه دار حدود ۱۰ سال طول می‌کشد به همین دلیل از شهروندان انتظار داریم با خودداری از هرس، زدن شاخه و برگ و قطع درختان، در حفظ نگهداری فضای سبز شهری با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 507757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.