کسب رتبه اول اپلیکیشن تخت فولاد در چهارمین جشنواره شهر پژوهی

اپلیکیشن تخت فولاد اصفهان رتبه اول چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهشی و اولین جشنواره فن‌پژوهی را کسب کرد.

به گزارش ایمنا، سید علی معرک نژاد، مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با اعلام این خبر، اظهار کرد: اپلیکیشن جامع معرفی تخت فولاد در محورهای رسانه، ارتباطات و دیپلماسی شهری و بین‌الملل موفق به کسب رتبه نخست چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و اولین جشنواره فن‌پژوهی شهری در تیرماه ۱۴۰۰ شد. بیش از ۹۰۰ اثر در جشنواره شهر پژوهی شرکت کرده بودند که حدود ۴۵ اثر در حوزه رسانه بود.

وی افزود: مجموعه تخت فولاد به منظور دستیابی به هدف خود مبنی بر معرفی شخصیت‌ها و مشاهیر آرمیده در تخت فولاد و ظرفیت‌های این مجموعه، اپلیکیشن تخت فولاد را بر اساس سلایق مخاطبان خود تولید و تلاش کرد اطلاعات موردنیاز مخاطبان را در قالبی متفاوت به آنها ارائه دهد. این اپلیکیشن شامل اطلاعات بیش از ۱۵۰۰ نفر از مشاهیر و مفاخر برجسته آرمیده در تخت فولاد در قالب زندگینامه، حکایات جذاب، گالری عکس، صدها ساعت صوت، فیلم و غیره است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان قابلیت‌های موجود در اپلیکیشن تخت فولاد و قابلیت‌هایی که قرار است در آینده به آن اضافه شود را از جمله مزیت‌های این اپلیکیشن دانست که آن را تبدیل به مرجع و دانشنامه دیجیتال کرده و محققان و پژوهشگران می‌توانند از محتوای آن بهره ببرند.

معرک نژاد قابلیت جست‌وجو و مسیریابی مزارها و تکایا را دیگر مزیت اپلیکیشن تخت فولاد دانست و ادامه داد: با انتخاب نام هر شخصیت یا تکیه اپلیکیشن تخت فولاد مسیر رسیدن به آن مزار یا تکیه را روی نقشه گوگل نشان می‌دهد که این قابلیت موجب سهولت حضور مخاطبان و مراجعان در تخت فولاد شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس پروژه ساماندهی تابلوهای معرفی مشاهیر علاوه بر درج زندگینامه شخصیت‌های آرمیده در تخت فولاد روی تابلوهای کنار مزار آنها به زبان‌های فارسی و انگلیسی، می‌توان با اسکن بارکد روی این تابلوها توسط اپلیکیشن تخت فولاد به اطلاعات مشاهیر دست یافت. از طرف دیگر هر اطلاعاتی روی درگاه اینترنتی تخت فولاد قرار گیرد در این اپلیکیشن نیز به نمایش درمی‌آید و آخرین تغییرات اپلیکیشن نیز در وب‌سایت تخت فولاد اعمال می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با اشاره به قابلیت رصد آخرین اخبار مجموعه تخت فولاد اصفهان در این اپلیکیشن گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن تخت فولاد و تکمیل فرم مربوطه نسبت به ثبت‌نام در تورهای مجازی این مجموعه اقدام کنند. همچنین افراد می‌توانند نقشه گردشگری و بروشورهای مجموعه تخت فولاد را در این اپلیکیشن دانلود کنند.

معرک نژاد خاطرنشان کرد: قابلیت توسعه این اپلیکیشن در آینده وجود دارد و قرار است قابلیت‌هایی چون مسابقات هفتگی به آن اضافه شود تا به اپلیکیشنی کاربردی‌تر برای عموم مردم تبدیل شود.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند اپلیکیشن تخت فولاد اصفهان را از کافه بازار دریافت و نصب کنند.

کسب رتبه اول اپلیکیشن تخت فولاد در چهارمین جشنواره شهر پژوهی

کد خبر 507747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.