حضور «گریز نافرجام» قزوینی‌ها در جشنواره ABU

نمایش کوتاه رادیویی «گریز نافرجام» از تولیدات صدای استانی قزوین به جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا اقیانوسیه (ABU) راه پیدا کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این نمایش کوتاه رادیویی که به تهیه کنندگی مهدی خدایی تولید شده است، به مقوله حفظ محیط زیست می‌پردازد.

«گریز نافرجام» سرگذشت آهوان دشت قزوین است که بر اثر شکار غیرمجاز و بی رویه، نسل آن‌ها در حال انقراض است. این نمایش کوتاه رادیویی داستان دو آهوی مادر و فرزند را روایت می‌کند که در دشت قزوین سر گردانند و افراد مسلح در تعقیب آن‌ها هستند. افراد مسلح سعی در کشتن مادر و به دام انداختن فرزند دارند. پس از تعقیب و گریز بسیار سرانجام موفق به کشتن مادر می‌شوند، ولی در همین هنگام مأموران محیط‌بان فرا می رسند.

تقریباً ۵۰۰ اثر از سراسر کشور به جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا اقیانوسیه (ABU) ارسال شده بود که از این بین ۱۶ اثر انتخاب شده اند. نمایش رادیویی «گریز نافرجام» نیز یکی از این آثار منتخب برای رقابت در این جشنواره بوده است.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه موسوم به ABU با ۲۷۶ عضو از ۷۶ کشور جهان در چهار قاره و بیش از ۳ میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود. این اتحادیه از سال ۱۹۶۴ شروع به کار کرده و با هدف همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضا برای تقویت و توسعه رادیو تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می‌کند.

کد خبر 507730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.