بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری رویکرد جدید شهرداری است

شهردار مراغه با بیان اینکه مداخله در بافت‌های ناکارآمد شهری به نقش‌آفرینی بیشتر شهرداری، ادارات خدمات‌رسان و راه‌ و شهرسازی نیاز دارد، گفت: بر همین اساس مطالعات بازآفرینی بافت ناکارآمد و فرسوده محله «زغال‌آباد» از بهمن سال گذشته آغاز شده و مراحل نهایی آن در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، شهرام مروتی در این باره اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در مراغه وجود دارد که ۱۶ هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود و مداخله در ساماندهی این میزان بافت ناکارآمد از جمله محله «زغال‌آباد» امری اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود.

وی وسعت محله «زغال‌آباد» را حدود سه هکتار و ۱۸۰ پلاک ثبتی عنوان کرد و افزود: مداخله در بافت ناکارآمد محله «زغال‌آباد» پس از طی مراحل قانونی و تصویب آن از طریق مراجع ذیربط آغاز می‌شود و با توجه به بافت فرهنگی و اصیل این محله، امیدواریم اهالی نیز در اجرای این طرح به صورت فعال مشارکت داشته باشند.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: مطالعه مربوط به بازآفرینی بافت «زغال‌آباد» با رویکرد مداخله حداقلی و ایجاد مسیر دسترسی خودرویی با دو میلیارد ریال هزینه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بافت این محله، مداخله مستقیم شهرداری رویکرد صحیحی نیست و باید در زمینه مداخله در بافت ناکارآمد، مشارکت بخش خصوصی بیشتر تقویت شود و شهرداری در زمینه سیاست‌گذاری و گره‌گشایی نقش‌آفرینی کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 507706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.