طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش درحال بررسی است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ضمن رد شایعاتی که درباره لایحه رتبه بندی معلمان مطرح می‌شود، تاکید کرد: این لایحه که کلیات آن با رای قاطع نمایندگان مصوب شده هم اکنون در کمیسیون آموزش درحال بررسی جزئیات است و تلاش و تاکید نمایندگان و رئیس مجلس این است که قانونی در شان و جایگاه معلمان تصویب شود.

به گزارش ایمنا، سید نظام‌الدین موسوی ضمن رد برخی شایعات درباره لایحه رتبه بندی معلمان با بیان این که روند قانونی این لایحه در مجلس در حال طی شدن است، اظهار کرد: کلیات این لایحه مهم در ۱۸ خرداد با رأی قاطع نمایندگان به صورت دوشوری به تصویب رسیده و هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون آموزش مجلس است.

وی با اشاره به بررسی پیشنهادهای زیادی که درباره این لایحه مهم توسط نمایندگان مطرح شده است، اظهار کرد: هر زمان روند قانونی بررسی این لایحه طی شود در صحن علنی مجلس مطرح و ان شاء الله مورد تصویب قرار می‌گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ضمن ابراز تأسف و رد شایعاتی که در فضای مجازی درباره بررسی این لایحه مطرح می‌شود، گفت: تاکید آقای قالیباف این است که ساماندهی و ثبات اقتصادی، استقلال کشور و رفع مشکل آسیب‌های اجتماعی در گرو رشد آموزش و پرورش و توسعه آموزشی است و در همین راستا حفظ منزلت، جایگاه و شأن معلم در همه ابعاد مهم است و دولت باید اولویت اصلی خود را بحث آموزش و پرورش قرار دهد.

موسوی افزود: مجلس نسبت به مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش و نیز مسائل معیشتی معلمان اشراف کامل دارد و آسیب‌های مختلف این حوزه توسط کمیته‌های تخصصی احصاء شده است و از همین رو مجلس در لایحه دولت به نفع معلمان تغییرات جدی ایجاد کرده است تا ان شاء الله مسائل معلمان به صورت اصولی حل شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: البته سوال و ابهام مهمی که دولت فعلی باید به آن پاسخ دهد این است که چرا در ۸ سال گذشته برای رتبه بندی معلمان فکری نکرده و اکنون در ماه‌ها و هفته‌های پایانی این دولت حجم اظهارنظرها و وعده و وعیدهای مقامات دولت به معلمان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: دولت آقای روحانی ۸ سال فرصت داشت برای کمک به معیشت معلمان و نیز رتبه بندی این قشر مهم لایحه ارائه و با تبدیل شدن آن به قانون آن را اجرا کنند اما در تمام این سال‌ها فقط شعار داده‌اند و اکنون که فقط حدود ۲۰ روز به پایان دولت باقی مانده درباره این موضوع اظهار نظر می‌کنند که بسیار جای تعجب دارد.

موسوی اضافه کرد: از آن جایی که این لایحه پس از تبدیل شدن به قانون باید توسط دولت آینده اجرا شود، لذا ضروری است که دیدگاه دولت آینده نیز درباره آن گرفته و بررسی شود تا ان شاء الله پس از تبدیل شدن این لایحه به قانون مشکلی در اجرای آن شاهد نباشیم.

وی با تقبیح هرگونه سیاسی کاری و شایعه پردازی درباره این لایحه تاکید کرد: از جمله اقدامات مهم مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰، اختصاص اعتبار برای لایحه رتبه بندی معلمان بود که نشان دهنده توجه و اهتمام جدی مجلس به حل این مشکل است و امیدوارم پس از اتمام فرایند قانونی این لایحه در کمیسیون و صحن مجلس شاهد اجرای یک قانون مهم برای معلمان باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 507664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.