مبارزه با فساد اقتصادی لازم و واجب است

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد اقتصادی لازم و واجب است، گفت: مبارزه با فسادهای فرهنگی و سیاسی همان مبارزه در عرصه‌های مختلف است، با همه وجود به دنبال مبارزه هستیم و از طرفی برای جهش تولید هم دغدغه داریم.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر امروز در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه که در سالن جلسات این نهاد علمی برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های همکاری حوزه و دستگاه قضا در حال بررسی است.

وی با تأکید بر اینکه امر قضا یکی از بخش‌های مهم حاکمیت است و این از ابتدای انقلاب بر دوش روحانیون بوده است، افزود: بخش قابل‌توجه قضاوت باید بر اساس موازین اسلامی باشد و در این راستا هم حوزه باید کمک و کادر پروری کند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: جریاناتی مثل ورود سگ به زندگی افراد نشان از نفوذ فرهنگی دشمن به کشور است و موضوع فرهنگ برای ما بسیار مهم است و مجموعه دستگاه قضائی علاوه بر وظیفه اداری، وظیفه انقلابی و دینی هم دارد و باید با رفتار و گفتار درست برای فرهنگ‌سازی و هدایت افراد کمک کند.

محسنی اژه‌ای افزود: وظیفه‌داریم از تولید حمایت کرده و با فساد مبارزه کنیم، بخشی مرتبط با دولت است که باید حمایت کند اما اگر ما چوب لای چرخ تولید گذاشته‌ایم باید آن را رفع کنیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: فضای مجازی امروز بر همه ابعاد و زوایای انسان‌ها سایه افکنده و این نیاز به یک دید و نگاه، مقررات، آموزش‌ها و تبیین جدید انقلاب را مورد تأکید قرار می‌دهد، مقام معظم رهبری از گذشته نسبت به شورای عالی فضای مجازی تأکید ویژه داشته‌اند، سال ۹۰ رهبری بر لزوم تشکیل این شورا و ریاست رئیس‌جمهور بر این شورا تأکید کردند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: با ضربه دشمن در حوزه فرهنگی روبرو هستیم، امید دشمن به حوزه فرهنگ است و ما امروز باید یک مبارزه همه‌جانبه با فساد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشیم که گاهی فساد فرهنگی و سیاسی می‌تواند از فساد اقتصادی هم مهم‌تر باشد.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد اقتصادی لازم و واجب است، افزود: مبارزه با فسادهای فرهنگی و سیاسی همان مبارزه در عرصه‌های مختلف است، با همه وجود به دنبال مبارزه هستیم و از طرفی برای جهش تولید هم دغدغه داریم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه به‌تنهایی نمی‌تواند همه مقدمات را فراهم کند، در ایلام بررسی کردیم که گرایش به دشمن، طلاق، گرفتاری به مواد، عامل بخش قابل‌توجهی از این‌ها برای بیکاری است.

منبع: تسنیم

کد خبر 507659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.