بازدید معاون رئیس جمهور از مراکز غیردولتی "راه نوین"، "خانه امن آتنا" و  "خط ۱۲۳ اورژانس"

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در بازدید از مرکز راه نوین "مرکزخدمات روزانه زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی" راه اندازی این مرکز را و ارزشمند است. خوشبختانه در این زمینه سازمان بهزیستی با همپیمانی و اعتمادی که به سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد کارهای خوبی انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه ابتکار در اینستاگرام خود نوشت:

"بعد از ظهر پنج شنبه ۲۴ تیر به همراه "وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور" و معاونین این سازمان از دو مرکز غیردولتی"راه نوین"، "خانه امن آتنا" و نیز "خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی" بازدید کردیم.

در بازدید از مرکز راه نوین "مرکزخدمات روزانه زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی" راه اندازی این مرکز را و ارزشمند است. خوشبختانه در این زمینه سازمان بهزیستی با همپیمانی و اعتمادی که به سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد کارهای خوبی انجام داده‌اند.

اینجا یک نمونه کار سازمان‌های مردم‌نهادی است که درزمینه زنان در معرض آسیب کار می‌کنند و درحال حاضر بیش از ۹۰ مرکز غیردولتی در کشور با سازمان بهزیستی واورژانس اجتماعی همکاری می‌کنند که خیلی ارزشمند است.

به طور قطع بخشی از این گونه فعالیت‌ها باید حاکمیتی باشد و بخشی باید با حمایت قوه قضائیه و اگر لازم باشد از مداخله نیروی انتظامی برخوردار باشد. اما بخشی از کار از جمله توان افزایی و آموزش برای کاهش آسیب‌ها و افزایش مهارت‌های زندگی به مردم واسپاری شده که این امر مهم است.

زمینه لازم برای توسعه مراکز فراهم باشد و دولت آینده با همین نگاه آن را توسعه دهد و از بخش غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد حمایت کند تا فرصتی باشد تا به شکل اساسی با آسیب‌ها ازجمله زنان و کودکان مقابله کرد.

در بازدید از خانه امن "آن تا" که مرکز غیر دولتی برای ارائه خدمات شبانه روزی به زنان تحت خشونت خانگی است؛ اینجا محل خانه امن آتنا است که یکی از مجموعه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و در واقع داوطلبانه‌ای است که در زمینه خانه‌های امن کار می‌کند.

این مجموعه موفق، ازحدود دو سال قبل فعالیت می‌کند ولی از قبل هم فعالیت‌های ارزنده‌ای داشت که مورد حمایت سازمان بهزیستی است که خیلی خوب است چون توانسته کار خود را توسعه دهد.
در بازدید از خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی: اورژانس اجتماعی یکی از شبکه‌های بسیار موفق و یکی از ساختارهای شکل گرفته و اصولی مداخله در بحران‌های اجتماعی در کشور است که در مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر دنیا براساس گزارش‌ها و بازدیدهای که داشتیم ازیک ساختار نسبتاً پیشرفته و مؤثر برخوردار است که بسیار اهمیت دارد. "

بازدید معاون رئیس جمهور از مراکز غیردولتی "راه نوین"، "خانه امن آتنا" و  "خط ۱۲۳ اورژانس


 

بازدید معاون رئیس جمهور از مراکز غیردولتی "راه نوین"، "خانه امن آتنا" و  "خط ۱۲۳ اورژانس

همچنین ابتکار در توئیتر خود نوشت:

"کتاب «بانوی اول» نگاه متفاوتی به زندگی حضرت خدیجه (س) است.
‏دانشجویان عزیز در هر کجای ایران می‌توانند در این مسابقه کتابخوانی مجازی شرکت کنند. "

بازدید معاون رئیس جمهور از مراکز غیردولتی "راه نوین"، "خانه امن آتنا" و  "خط ۱۲۳ اورژانس

کد خبر 507646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.