تامین آب شرب در خوزستان سخت و سهمگین شده است

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات تامین آب در استان خوزستان گفت: با وجود اینکه رهاسازی آب بیش از مصوبه ستاد مدیریت بحران بوده است اما امکان رسیدن آب به شهرها و روستاها چه برای تامین آب شرب و چه تامین آب دام و کشاورزی، سخت و سهمگین شده است.

به گزارش ایمنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که امروز (۲۵ تیرماه) برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه آب و خشکسالی اظهار کرد: جدول آورد، برداشت و میزان آب سدها از ماه‌های گذشته تنظیم شد اما با این وجود بنا به دلایلی، دچار تنش آبی در کشت فصلی، کشت جایگزین، آب شرب، آب مورد نیاز دام‌های سبک و سنگین و تالاب شدیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه و کشت شلتوک در بالادست و حتی در مجاورت تالاب هورالعظیم، از دلایل وقوع این مشکلات است. در این راستا نشست‌های متعدد ستاد مدیریت بحران و شورای تأمین برگزار شد و کارگروه‌های مختلفی تشکیل دادیم که یکی از این کارگروه‌ها، در خصوص پیشگیری از کشت شلتوک بوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به مکاتبات مختلف با مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت بحران کشور و دیگر سازمان‌ها گفت: در پی این مکاتبات، کمک‌هایی شد اما کافی نبود. پس از تنش آبی اخیر با وجود افزایش خروجی سد، EC آب شرب آبادان و خرمشهر افزایش یافت. میزان شوری آب در مسیرهای هویزه و سوسنگرد نیز مردم را دچار نگرانی کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور هیأت عالی رتبه متشکل از مسئولان قوه قضائیه و معاونین وزرا بیان کرد: در پی این شرایط، با معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صحبت کردم و مسائل استان خوزستان را پیگیری کردم که این هیأت عالی رتبه در خوزستان حضور پیدا کردند اما انتظار می‌رود، مدیران متناسب با وضعیت مملکت و بودجه و دغدغه‌ها راهکارهایی پیشنهاد بدهند که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد. نباید تنها مصوبه‌هایی داشته باشیم و اجرا نشوند.

وی با اشاره به مشکلات روزمره خوزستان از جمله آب شرب گفت: با وجود اینکه رهاسازی آب بیش از مصوبه ستاد مدیریت بحران بوده است اما امکان رسیدن آب به شهرها و روستاها چه برای تأمین آب شرب و چه تأمین آب دام و کشاورزی، سخت و سهمگین شده است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: با تصویب ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی، میزان کشت تابستانه، کشت فصلی و جایگزین مشخص شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 507643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.