دشمن به دنبال تضعیف مبانی فرهنگ ایرانی- اسلامی است

امام‌جمعه خوانسار گفت: دشمن در فضای مجازی به دنبال تضعیف فرهنگ اسلامی و جایگزین کردن آن با فرهنگ غربی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام رسول خواجه‌کریمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خوانسار، اظهار کرد: در فضای غبارآلود مجازی نباید به هر خبری که منبع موثقی ندارد توجه کرد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تلقین افکار خود به جوانان است، افزود: خانواده‌ها نسبت به فرزندان خود در مراجعه به فضای مجازی مراقب باشند چون این فضا قاعده و قوانین مشخصی ندارد.

امام‌جمعه خوانسار تاکید کرد: دشمن در فضای مجازی به دنبال تضعیف فرهنگ اسلامی و جایگزین آن با فرهنگ غربی است، مستکبران هیچ گاه به دنبال زندگی مرفه برای بشریت نبوده و تنها به دنبال این هستند که به اهداف شوم و پلید خود که نابودی اسلام ناب محمدی است، برسند.

خواجه‌کریمی افزود: دشمن سعی دارد با جنگ نرم، آداب و رسوم غربی را به بشریت تلقین کند و دست بردار هم نخواهد بود، بنابراین باید جهاد فرهنگی کنیم تا آداب و سنت‌های فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه حفظ شود.

وی تأکید کرد: اگر فرهنگ اسلامی زیر سلطه فرهنگ استکباری برود فاتحه مسلمین خوانده می‌شود، در کشور اسپانیا بیشترین اماکن اسلامی و آثار فرهنگی وجود داشت، اما استکبار با ایجاد تغییر در فرهنگ و تمدن آن‌ها کاری کرد که امروز در این کشور خبری از اسلام نیست.

امام‌جمعه خوانسار با بیان اینکه انتخاب نام غربی بار فرهنگی غرب به دنبال دارد، گفت: رستوران‌ها و غذاخوری‌ها نباید دارای نام غربی باشد چون در فرهنگ و آداب و رسوم مردم اثر می‌گذارد.

خواجه‌کریمی تأکید کرد: دشمن به دنبال این است که فرهنگ غرب جایگزین فرهنگ اسلامی شود. در این جنگ نرم گسترده باید مانند دوران دفاع مقدس ایستادگی کنیم تا دشمن شکست بخورد و دچار چالش نشویم.

وی گفت: در این فضای پر تنش که دشمن ایجاد کرده است نباید اجازه دهیم که مکر آن‌ها بر ما غالب شود، باید به دنبال تحکیم سنت و سیره نبی مکرم اسلام (ص) باشیم.

کد خبر 507619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.