راه‌اندازی سیستم هوشمند و یکپارچه شهرسازی در شهرداری سردشت

شهردارسردشت از راه‌اندازی سیستم هوشمند و یکپارچه شهرسازی در شهرداری سردشت خبر داد و گفت: برای هوشمندسازی و جلوگیری از بروکراسی و هرگونه سو استفاده احتمالی در پرونده‌های ساخت و ساز و نوسازی مستحدثات شهروندان، سیستم یکپارچه هوشمند شهرسازی شهرداری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامل رسولی در اینستاگرام خود نوشت: برای هوشمندسازی و جلوگیری از بروکراسی و هرگونه سو استفاده احتمالی در پرونده‌های ساخت و ساز و نوسازی مستحدثات شهروندان سیستم یکپارچه هوشمند شهرسازی شهرداری به پیشنهاد شهرداری و مسئول کمیسیون فرهنگی و تصویب شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: کاهش مراجعات حضوری، امکان ثبت درخواست و پیگیری صدور پروانه ساختمان، گواهی عدم خلاف، پایان کار ساختمان و استعلامات ادارات خدمات رسان، نقل و انتقال املاک، استعلام بانک و دیگر استعلامات به صورت الکترونیک و غیر حضوری، امکان استعلام وضعیت پرونده نوسازی املاک، پرداخت عوارض سالیانه نوسازی و جمع‌آوری زباله به صورت پیامک و الکترونیکی با شناسه پرداخت از جمله قابلیت‌های نرم افزار شهرسازی ایران است.

شهردار سردشت گفت: افزایش شفاف سازی و کاهش فرایند زمانی خدمات اداری و تسریع در روند پاسخ استعلامات و امکان پیگیری آنی وضعیت پرونده ساختمان و درخواست‌ها از طریق آنلاین بدون مراجعه حضوری، الکترونیکی شدن مراحل تعیین وقت بازدید، ارسال لایحه‌های دفاعی پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون، ثبت اعتراض، انجام همه محاسبات مربوط به عوارضات پروانه ساختمانی و نوسازی و جمع‌آوری زباله و کسب و پیشه و دیگر موارد به صورت خودکار و بدون دخالت اشخاص نیز از جمله قابلیت‌های این نرم افزار است.

رسولی افزود: همچنین با راه اندازی این نرم افزار از ایجاد بستر تخلفات احتمالی و ایجاد شفافیت در امور قابلیت آمارگیری و ارائه گزارشات و ارائه آمار عملکرد پرسنل و خدمات ارائه شده از قبیل آمار پروانه‌های صادره و پرونده‌های رسیدگی شده در کمیسیون و میزان جرایم و عوارضات وصولی و دیگر موارد نیز پیشگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این نرم افزار قابلیت اتصال به نرم افزار جی آی اس (GIS) و ثبت ساختار پرونده‌ها بر اساس سیستم ممیزی املاک دارد، تصریح کرد: یکی از زیر بناهای شهر هوشمند سیستم یکپارچه شهرداری بوده و بعد از راه اندازی این سیستم شهروندان به صورت غیر حضوری بعضی از فرآیند و مراحل اداری پرونده خود را طی خواهند کرد و مراجعات شهروندان به شهرداری به حداقل خواهد رسید.

شهردار سردشت گفت: در راستای اجرای این برنامه، شهرداری با شرکت ایران سیستم عقد قرارداد نموده که بیش از سیصد شهرداری کلانشهرها و شهرهای سطح کشور از سیستم این شرکت که یکی از برترین شرکت‌های سطح کشور در این زمینه است استفاده می‌کند.

رسولی تاکید کرد: اکنون کارشناسان شهرداری سردشت در حال طی کردن مراحل و دوره آموزشی این سیستم به صورت آنلاین بوده و انتظار می‌رود که طی ماه آینده این سیستم به بهره‌برداری برسد. "

راه‌اندازی سیستم هوشمند و یکپارچه شهرسازی در شهرداری سردشت

راه‌اندازی سیستم هوشمند و یکپارچه شهرسازی در شهرداری سردشت

کد خبر 507607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.