جدیدترین ویژگی واتساپ؛ استفاده همزمان در چند دستگاه

واتساپ اعلام کرده است که کاربران می‌توانند از نسخه جدید این نرم افزار به صورت همزمان در چهار دستگاه و بدون نیاز به روشن کردن گوشی استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا کنون تنها راه استفاده از نسخه وب واتساپ در کامپیوتر روشن بودن گوشی و اتصال به اینترنت بوده است، اما در حال حاضر شرکت واتساپ قصد دارد نسخه جدید این نرم افزار را در اختیار کاربران قرار دهد. این نسخه به آن‌ها اجازه می‌دهد که از این پلتفرم به صورت همزمان در چهار دستگاه و بدون نیاز به روشن کردن گوشی یا اتصال به اینترنت استفاده کنند.

مدیر واتس‌اپ و مدیر عامل فیسبوک در ماه میلادی گذشته در واکنش به نگرانی‌های امنیتی افراد به دلیل اضافه شدن این ویژگی جدید به پلتفرم واتس‌اپ توضیحاتی را ارائه کردند. آن‌ها اعلام کردند که در این روش جدید نیز پیام‌ها به صورت رمزنگاری شده میان کاربران ارسال خواهند شد. علاوه بر این، شرکت واتس‌اپ عنوان کرده است که هر کدام از چهار دستگاه می‌توانند به صورت مستقل به پلتفرم واتس‌اپ متصل شوند.

در صورتی که همه فرآیندها به گوشی متکی باشد، ممکن است زمانی که اتصال اینترنت گوشی کند یا شارژ باتری آن کم باشد، اختلالاتی در ارتباط و استفاده از واتس‌اپ رخ دهد. علاوه بر این، در روش پیشین تنها یک دستگاه می‌توانست به واتس‌اپ متصل شود. با روش جدید، این مشکلات برطرف خواهد شد، در این صورت نه تنها به گوشی نیازی نیست، بلکه اطلاعات کاربران نیز به صورت محرمانه و امن ارسال و دریافت خواهد شد.

شرکت واتس‌اپ به منظور حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران و انتقال پیام‌ها به صورت رمزنگاری شده، معماری واتس‌اپ را تغییر داده‌اند. در این روش هر یک از پیام‌ها به صورت جداگانه و با استفاده از روشی خاص رمزنگاری می‌شوند و بعد از ارسال به شخص دریافت کننده، هرگز در سرورهای این شرکت ذخیره نخواهند شد. هنوز زمان دقیق عرضه عمومی ویژگی جدید واتس‌اپ مشخص نشده است.

کد خبر 507584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.